کد خبر: ۱۵۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۹۳

احمد خاتمی: فتنه گران توبه کنند/ قوانین دست و پاگیر و بوروکراسی پیچیده لغو شود

آیت الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از اهداف دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی، سوق دادن ولایت فقیه به سمت یک مقام تشریفاتی است.
آیت الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از اهداف دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی، سوق دادن ولایت فقیه به سمت یک مقام تشریفاتی است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این عضو خبرگان رهبری یکشنبه شب در بقعه امامزاده شعیب (ع) در جمع مردم سبزوار افزود: دشمن و منافقان سعی دارند به سمت تغییر قانون اساسی حرکت کنند و با تغییر آن، ولایت فقیه را در جمهوری اسلامی به یک مقام تشریفاتی تبدیل کنند و حال آنکه باید بدانند چهار اصل قانون اساسی شامل اسلامیت نظام، جمهوریت، ولایت نظام و مذهب رسمی کشور تا ابد قابل تغییر نیست.

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز ولایت فقیه در انقلاب اسلامی به عنوان قطره ای از دریای ولایت ائمه اطهار(ع) جاری و حاکم است و حاکمیت توحید در انقلاب اسلامی با حمایت از ولایت فقیه ممکن است.

آیت الله خاتمی افزود: حکومتی که در کنار ولایت نباشد همچون حکومت سیاه و فاسد پهلوی است که مطیع آمریکا و هدفش اجرای مطامع استکبار بود.

وی با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) ادامه داد: ولایت و شهادت حضرت فاطمه(س) حول محور ولایت و پاسداری از ولایت بود.

آیت الله خاتمی گفت: توحید دژی است که یکی از شروط آن ولایت است و انقلاب اسلامی با دژ ولایت محکم است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: فتنه سال ۸۸ کودتایی خزنده و نرم بود که ولایت را نشانه گرفت اما با پاسخ کوبنده ملت مواجه شد.

وی با بیان اینکه وقتی در کشور دعوای ملی وجود نداشته است طرح آشتی ملی هم بی معنا است، افزود: ملت در ۲۲ بهمن نشان داد که دعوایی در کشور وجود ندارد و فتنه گران تا توبه نکنند مردم با آنها قهر هستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: قانون اساسی در جمهوری اسلامی و پایبندی به آن توطئه دشمن را در تضعیف ولایت فقیه و انحراف انقلاب اسلامی نقش بر آب کرده است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) در دفاع از ولایت به شهادت رسید و ملت هوشیار ایران امروز در صحنه است و لحظه ای از دفاع از ولایت کوتاه نخواهد آمد.

آیت الله خاتمی گفت: یکی از راههای دشمن در تضعیف جایگاه ولایت فقیه در جامعه از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی آلوده است تا نسل جوان را از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی دور کند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: توطئه های مختلف دشمنان همچون جنگ تحمیلی، تحریم، فشارهای اقتصادی و جنگ نرم باعث راسخ تر شدن اراده ملت در دفاع از ولایت و ارزشهای انقلاب می شود.

آیت الله خاتمی با اشاره به نزدیکی انتخابات گفت: انتخابات صحنه آزمون دیگری است که پیش روی ملت ایران قرار دارد و مردم بار دیگر با پیروی از سیره حضرت فاطمه (س) با شکوه و حضور حداکثری به صحنه می آیند.

امام جمعه موقت تهران افزود: مردم رئیس جمهوری انتخاب کنند که در برابر شیطنت آمریکا و استکبار ایستادگی کند و برای حل مشکل اشتغال جوانان برنامه داشته باشد.

سیداحمد خاتمی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی با تولید، کار و اشتغال شکل می گیرد که حق طبیعی مردم و جوانان است.

وی افزود: باید در امر سرمایه گذاری قوانین دست و پاگیر و بوروکراسی پیچیده لغو شود تا فرصت سرمایه گذاری در بخش های مختلف فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه سبزوار مهد پرورش عالمان و دانشمندانی چون عبدالاعلی سبزواری، حکیم ملاهادی سبزواری، آیت الله شهرستانی و آیت الله علوی بوده است، گفت: نسل جوان سبزوار بداند این پیشینه پرافتخار و عظمت قابل تکرار است و یکی از راههای آن تقویت حوزه علمیه این شهرستان است