کد خبر: ۱۵۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۲۵

نگرانی جدی رژیم صهیونیستی ادامه دارد

رژیم صهیونیستی با وجود به کارگیری چندین سیستم دفاع ضد موشکی همچنان از بیم حملات موشکی در نگرانی بسر می برد.

 به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ پایگاه اینترنتی العهد  لبنان نوشت: روزنامه اسرائیلی یدیعوت احارنوت در پایگاه اینترنتی خود گفته است شلیک موشک حیتس از طرف این رژیم در حالی صورت گرفته است که نیروی هوایی رژیم اشغالگر درحال اجرای مراحل نهایی نصب سیستم دفاع هوایی این رژیم است. به گفته یدیعوت احارنوت این سیستم دفاع هوایی برای مقابله با تهدیدات حماس و حزب الله و ایران ایجاد شده است و انتظار می رود این تهدیدات در سالهای آینده تشدید شود.

این روزنامه اسرائیلی افزوده است: اگرچه همه سیستم های دفاع هوایی مستقر شده اند، نیروی هوایی اسرائیل و صنایع امنیتی و خصوصاً شرکت رافائیل هنوز از عملکرد این سیستم ها اطمینان ندارند. اسرائیلی ها شاهد نوعی مسابقه تسلیحاتی هستند و مشاهده می کنند که حماس و حزب الله با پشتیبانی ایران همواره در حال توسعه توان موشکی خود هستند. موشک های آنها پیشرفته و عملیاتی هستند و قادرند از گنبد آهنین و حیتس و کمان داوود و پاتریوت که ویژه جنگ های قرن ۲۱ هستند، عبور کنند.

یدیعوت احرونوت افزوده است: حزب الله و حماس طی  دو سال اخیر تمرکز خود را نه بر تعداد موشک ها بلکه بر دقت و قدرت ویرانگری موشک هایشان قرار داده اند و تهران، نوار غزه و جنوب لبنان را به حیاط خلوت صنایع نظامی خود تبدیل کرده است.

یک افسر نیروی هوایی اسرائیل گفته است: طرف مقابل همواره با پرتاب موجی از راکت ها از جهات مختلف و از مسیرها و ارتفاعات متفاوت، در حال تمرین برای مقابله با سیستم های ما است.

وی افزود: ارتش برای مقابله با شلیک آتش از سمت سینا و سوریه نیز آمادگی دارد.

العهد در ادامه نوشت: یک منبع بلند پایه در صنایع امنیتی اسرائیل نیز گفته است که  هدف ارتش رژیم اشغالگر مقابله با حملات موشکی دشمن در دورترین فاصله ممکن از اسرائیل است.یدیعوت احرونوت نوشت که وقتی گفته می شود بقایای یک فروند موشک گراد از طریق سیستم گنبد آهنین هدف قرار گرفته و در یک شهرک یهودی نشین سقوط کرده است بدان معناست که خطرات و زیان های حاصله اندک بوده است زیرا اهالی این شهرک در آن زمان در پناهگاه های امن بوده اند اما وقتی مسئله به موشک های حزب الله با کلاهک های دقیق با صدها کیلوگرم از مواد منفجره باشد، هدف قرار دادن آن در آسمان اسرائیل می تواند خطرناک باشد.
*خبرگزاری صداوسیما