کد خبر: ۱۵۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۳

پیام مدیر یونسکو به مناسبت روز جهانی تئاتر

ایرنه بوکووا مدیر یونسکو به مناسبت روز جهانی تئاتر پیامی را منتشر کرد.

 به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ متن پیام بوکووا به این شرح است:

روز جهانی تئاتر در ۱۹۶۱ توسط مؤسسه جهانی تئاتر بینانگذاری شد، جشن‌ها یکی از قدیمی‌ترین و پرنشاط‌ترین شکل‌های بیان هنری انسانی هستند. تاریخ تئاتر خود به شروع زبان و انواع صورت‌های بازتاب فرهنگ تفاوت‌های عمومی بازمی‌گردد.

یونسکو از دوازده شکل تئاتر که در لیست میراث فرهنگی انسانی ناملموس قرار دارند، مانند کومیودوری، تئاتر سنتی موزیکال اوکیناوا (ژاپن)، بازی رمزآلود Elche (اسپانیا) و تیاتر مک یانگ (کلمبیا)، حمایت کرده و به آنها ارزش میدهد.

تئاتر چیزی بیش از یک سرگرمی است. با حضور ذهن، با ارتباط کمدی یا تراژیک که به تنهایی بین صحنه و جمعیت ارتباط برقرار می‌کند، تئاتر بیانی منحصر بفرد، مؤثر و مشترک است. به عنوان یک هنر زنده متعالی، تئاتر، اعتماد، درام و سوالات جهانی که جوامع انسانی را می‌سازد و به آنها اجازه می‌دهد خودشان را به نمایش بگذارند، حتی در لحظات قطعی. بویژه در موقیعت‌های ناسازگار، هنر و تئاتر، جوامع را برای گفت‌وگوهای مؤثر، تسریع در صلح، که برای مثال در ۲۰۱۴، این موضوع را در چاد دیده‌ایم، در پروژه‌های که توسط ITI و با حمایت بخش سرمایه گذاری ملی برای تفاوت‌های فرهنگی یونسکو به اجرا درآمد.

مؤسسه بین‌المللی تئاتر که در سال ۱۹۴۸ توسط یونسکو تأسیس شد، همراه اصلی در به ظهور رساندن این پیام و ترویج تئاتر است. ما، با هم، تعهدمان به حمایت از دولت‌ها در اتخاذ سیاست‌های خلاقانه، توسعه فعالیت‌های تولید کنندگان، هنرمندان و گروه‌های تئاتر، و از طریق آنها کل خانواده و دانستن فرهنگ و روش سرگرمی به عنوان اهرمی برای صلح و توسعه، زنده نگه خواهیم داشت.
*خبرآنلاین