کد خبر: ۱۵۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۵

نوروز با چاشنی سیل و برف

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به جزییات امدادرسانی نوروزی پرداخت.

 به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مرتضی سلیمی با تشریح خدمات امدادگران در ۶ روز ابتدایی اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروز ۹۶ هلال‌احمر، اظهار داشت: امدادگران هلال‌احمر در مجموع در یک‌هزار و ۱۲۹ مأموریت امدادی، خدمات لازم را ارائه کرده‌اند که در این میان ۵۷۶ مأموریت شامل ۵۱ درصد از مأموریت‌های امداد و نجات؛ ترافیکی بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با ارائه گزارش طرح ملی امداد و نجات نوروز ۹۶، از بیست و پنج اسفندماه سال گذشته تا ساعت ۶ صبح امروز (یکم فروردین ماه)، اعلام کرد: امدادگران هلال‌احمر در یک‌هزار و ۱۲۹ مأموریت امدادی خدمات لازم را به بیش از هشت هزار و ۳۰۰ تن از هموطنان ارائه داده و ۲ هزار و ۱۰۰ تن از مسافران نوروزی نیز به‌صورت موقت اسکان داده شده‌اند.

سلیمی راجع به امدادرسانی به هموطنان در چند روز ابتدایی اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی، تأکید کرد: بر این اساس ۸۱۶ تن از حوادث نجات داده شده و ۵۴۹ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به رهاسازی ۲۴۳ مصدوم در ۱۳۲ مورد عملیات رهاسازی، بیان کرد: به‌علاوه ۲ هزار و ۸۲۱ تن از خدمات درمان سرپایی استفاده کردند و در این زمینه ۴۴۸ تن از هموطنان خدمات اسکان اضطراری دریافت کردند و ۲ هزار و ۱۰۰ مسافر نوروزی نیز به‌صورت موقت اسکان داده شده‌اند.

تشریح خدمات امدادی در سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک

همچنین شاهین فتحی ــ معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی در ۹ استان متأثر گفت: طی ۲ روز گذشته ۹۲۸ تن از هموطنان در استان‌های ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، لرستان و هرمزگان از خدمات امدادی بهره‌مند شده‌اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح گزارش عملیات امدادی سیل و آبگرفتگی در سطح کشور در روزهای ۲۹ و ۳۰ اسفند گفت: ۹ استان ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، لرستان و هرمزگان تحت تأثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: بر این اساس ۹۲۸ تن از هموطنان در استان از خدمات امدادی بهره‌مند شده و ۱۹ تن نیز نجات یافته‌اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مفقود شدن ۴ نفر در سیل استان بوشهر در شهرستان دیر اشاره و تأکید کرد: ۶۳ تیم عملیاتی متشکل از ۲۵۱ امدادگر و نجاتگر نسبت به ارائه خدمات امدادی به هموطنان در این استان‌ها اقدام کردند.

به‌گفته وی، امدادگران علاوه بر تخلیه آب از ۱۵۰ واحد مسکونی با به‌کارگیری ۲۸ دستگاه پمپ و لجن‌کش، به ۱۷ تن خدمات سرپایی ارائه داده و ۱۴۰ نفر را نیز اسکان اضطراری دادند، همچنین ۵۱ خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده و ۲۵ دستگاه چادر، ۳۶۵ تخته پتو و ۱۲۰ تخته موکت نیز میان متأثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است و امدادرسانی در فارس و کرمان ادامه دارد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین درباره عملیات در برف و کولاک طی ۲ روز گذشته نیز گفت: ۷ استان آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، فارس، کرمان، قزوین و کردستان روز گذشته متأثر از برف و کولاک بودند که در ۱۵ محور امدادرسانی صورت گرفته و یک‌هزار و ۳۸۲ تن نیز خدمات امدادی دریافت کردند.

فتحی با اشاره به اسکان اضطراری ۱۳۷ نفر و رهاسازی ۲۸۹ خودرو از برف، گفت: این عملیات با مشارکت ۲۳ تیم امدادگر شامل ۷۸ امدادگر و نجاتگر انجام شده و ۴۲۰ بسته غذایی نیز میان مسافران در راه مانده توزیع شد.
*تسنیم