کد خبر: ۱۵۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۰

کالین دکستر درگذشت

کالین دکستر جنایی‌نویس سرشناس انگلیسی در ۸۶ سالگی چشم از جهان فروبست.

 به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ کالین دکستر خالق مجموعه‌ کتاب‌های «کاراگاه مورس» بود. خبر درگذشت این نویستده سه‌شنبه یکم فروردین از سوی ناشر آثارش منتشر شد.

در بیانیه‌ای که برای اعلام خبر درگذشت او منتشر شده، آمده است: «انتشارات مک‌میلان با اندوهی شگرف، درگذشت کالین دکستر را اعلام می‌کند. او صبح امروز (یک فروردین) در خانه‌اش چشم از جهان فروبست.»

جنایی‌نویس سرشناس انگلیسی بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۹ مجموعه کتاب‌های «کاراگاه مورس» را نوشت که شامل ۱۳ رمان بود و دستمایه ساخت سریالی با بازی جان ثا قرار گرفت.

او نخستین کتاب از این مجموعه داستان پلیسی را سال ۱۹۷۵ با عنوان «آخرین اتوبوس به ووداستاک» نوشت و آخرین رمان از این مجموعه با عنوان «روز پشیمانی» را با مرگ کاراگاه مورس به پایان رساند.

کوین ویتلی بازیگر مجموعه تلویزیونی «کاراگاه مورس» در توصیف کالین دکستر گفت: «من خوش‌شانس بودم که ۳۰ سال با او رفاقت داشتم. او دوست داشت که در صحنه فیلمبرداری کنار ما باشد و ما از بودن او کنار خود لذت می‌بردیم. او خیلی خونگرم بود.»

نورمن کالین دکستر سال ۱۹۳۰ در لینکلن‌شایر به دنیا آمد و در دانشگاه کمبریج مطالعات کلاسیک خواند. او بین سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۶ استاد زبان لاتین و یونایی دانشگاه آکسفورد بود و در آنجا بود که هسته اولیه داستان‌های کاراگاه مورس را شکل داد.
*خبرآنلاین