کد خبر: ۱۵۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۷

کشف هزار و ۲۰۰ تن مواد غذایی فاسد در یک ماه!

 مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: هزار و ۲۰۰ تن مواد غذایی فاسد وغیربهداشتی در یک ماه گذشته معدوم شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی، «رضا غلامی» گفت: از ابتدای اسفند ماه سال ۹۵ تاکنون بیش از ۸۲۳ هزار مورد بازرسی بهداشت محیط توسط بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت صورت گرفته است که در نتیجه آن هزار و ۲۰۰ تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی کشف و معدوم شد.

وی افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن حدود دو برابر رشد داشته است که علت آن، توزیع تجهیزات سنجش پرتابل و قابل حمل بین بازرسان بهداشت محیط بوده است.

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: با کشف و معدوم سازی این میزان مواد غذایی فاسد وغیربهداشتی، حدود ۲۴ میلیون نفر از مردم از خطر مصرف مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی نجات یافتند.

غلامی افزود: هر ۵۰ گرم غذای آلوده و غیر بهداشتی می تواند به یک نفر آسیب زده و او را دچار بیماری کند.

وی گفت: ۱۲ هزار و ۵۷۷ مرکز و مکان متخلف از اول اسفند ماه تاکنون به مراجع قضایی معرفی و سه هزار و ۸۶۰ مرکز و مکان متخلف نیز تعطیل شدند.

این مقام مسئول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای اسفند ماه تا امروز، ۶۰۵ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، ۱۵۶ هزار مورد بازرسی از اماکن عمومی حساس از جمله آرایشگاه ها، هتل ها، مراکز اقامتی، حدود ۱۹ هزار مورد بازرسی از اماکن بین راهی، حدود ۳۲ هزار مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و ۱۰ هزار مورد بازرسی بهداشت محیط با اولویت کنترل دخانیات از مراکز عرضه قلیان توسط بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت انجام شده است.

غلامی یادآور شد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون حدود ۴۶۲ هزار مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی و حدود ۴۳ هزار مورد نمونه برداری میکروبی از آب توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شده است.

به گفته مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در این مدت، ۱۹۱ هزار کارت بهداشتی نیز برای افراد در صنوف مختلف صادر شده است.