کد خبر: ۱۵۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۸

اعزام بیش از ۱۱۰۰۰ مصدوم ترافیکی به بیمارستان

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس تا پایان طرح سلامت نوروزی در کنار مردم است، گفت: بیش از ۵۹ هزار ماموریت توسط اورژانس در سطح کشور انجام شده است.

 به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دکتر پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا افزود: از زمان شروع طرح سلامت نوروزی از  ۲۵ اسفند تاکنون، ۵۹ هزار و ۹۱۲ مورد ماموریت نوروزی توسط اورژانس در سطح کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۹۳۰ مورد از این ماموریت‌ها ترافیکی بوده است، گفت: در این ماموریت‌های ترافیکی ۱۱ هزار و ۵۳۳ نفر به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند و ۱۳۳۱ نفر از افرادی که در زمان حوادث ترافیکی دچار آسیب شده بودند، در محل مورد درمان قرار گرفتند.

وی در ادامه اظهار کرد: ۴۵ هزار و ۹۸۲ مورد از ماموریت‌های اورژانس غیرترافیکی بوده است که در این ماموریت‌ها ۱۹ هزار و ۹۴۹ نفر به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند. در زمان انجام ماموریت‌های غیر ترافیکی نیز ۸۷۵۳ نفر توسط فوریت‌های پزشکی در محل مورد درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۵۶۴۶ نفر در زمان انجام ماموریت‌های اورژانسی بیماران تنفسی بوده‌اند، گفت: به ۶۲۴۳ نفر بیمار قلبی، ۱۹۴۴ نفر دچار مسمومیت گوارشی و ۳۷۹ نفر دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن نیز امدادرسانی شد.
 *ایسنا