کد خبر: ۱۵۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۱

پلیس: کاهش ۴ درصدی تلفات جاده‌ای کشور

معاون هماهنگ‌کننده ناجا گفت: امسال تا به‌ حال چهار درصد تلفات جاده‌ای در کشور کاهش داشته است.

 به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ایوب سلیمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات مؤثر پلیس در ایجاد نظم و امنیت در تفرجگاه‌ها و آرامش مسافران نوروزی اظهار داشت: امسال تابه‌حال تلفات جاده‌ای با همکاری مناسب مردم در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ۴ درصد نسبت به سال ۹۵ کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ازنظر کاهش تلفات جاده‌ای امسال بهترین وضعیت را پشت سر می‌گذاریم، افزود: با تدابیر مناسب پلیس‌راه کشور، گره ترافیکی در جاده‌ها مشاهده نمی‌شود و مردم نسبت به مسائل راهنمایی و رانندگی و رعایت اصول ایمنی همکاری بیشتری از خود نشان داده و با حدود ۲ کیلومتر کاهش سرعت در جاده‌ها مواجه شده‌ایم.

این مقام مسؤول با اشاره به ایجاد یک هزار ایستگاه پلیس در کشور خاطرنشان کرد: با استفاده از تجارب گذشته و هماهنگی ماه‌های منتهی به پایان سال با دستگاه‌هایی مانند شهرداری، مراجع قضایی، وزارت راه و...برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای نوروز ۹۶ انجام شد.

سلیمانی ادامه داد: برنامه‌های ناجا در ایام نوروز بیشتر در دو حوزه متمرکز می‌شود یکی بحث مسافرت‌ها و حضور مردم در شهرهای گوناگون است که گاهی با تصادفات جاده‌ای و مشکلات ناشی از آن روبرو می‌شوند و دیگری امنیت مردم در گردشگاه‌ها بوده که در این راستا بیش از یک هزار ایستگاه پلیس در مکان‌های تجمع مردم ایجادشده و گشت‌های پلیس نیز در سطح شهر فعال است تا بیش‌ازپیش امنیت مردم را در این ایام تأمین کند.

وی همچنین درباره کاهش آمار سرقت از منازل نیز اظهار داشت: تا امروز ۱۵ درصد آمار سرقت از منازل نسبت به سال گذشته در سطح کشور کاهش داشته است.