کد خبر: ۱۵۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۸۳
نظر سنجی از شکست خانم لوپن حکایت دارد

خبر خوش برای مخالفان افراطیون در انتخابات فرانسه

یک نظرسنجی در فرانسه نشان داد که کاندیدای میانه روها در انتخابات ریاست جمهوری در هر دو دوره پیروز می شود.
یک نظرسنجی در فرانسه نشان داد که کاندیدای میانه روها در انتخابات ریاست جمهوری در هر دو دوره پیروز می شود.

 به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این نظر سنجی که توسط موسسه «هریس اینتر اکتیو» امروز  انجام شد، نشان می دهد که «امانوئل ماکرون» کاندیدای جریان میانه رو در فرانسه در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که قرار است ماه آینده برگزار شود از «مارین لوپن»رهبر راستگراهای افراطی پیشی گرفته و پیروز می شود، وی همچنین در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز پیروز خواهد شد.

در این نظر سنجی که برای شبکه های تلویزیونی فرانسوی انجام شده، آمده است که ماکرون در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری که ۲۳ آوریل برگزار می شود ۲۶ درصد آراء را به دست می آورد این در حالی است که مارین لوپن در رتبه دوم قرار می گیرد و ۲۵ درصد آراء را به دست می آورد.

این آمار تفاوتی با آمار آخرین نظر سنجی که دو هفته پیش انجام شد نکرده است اما پس از آن صورت می گیرد که این دو کاندیدا در مناظره تلویزیونی روز دوشنبه گذشته که همه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در آن شرکت کردند، با هم درگیری لفظی داشتند.

در همین حال، محبوبیت «فرانسوا فیون» محافظه کار از ۲۰ درصد به ۱۸ درصد در دور اول انتخابات ریاست جمهوری کاهش یافت این در حالی است که وی تلاش می کند از زیان های وارده به دلیل سلسله رسوایی های مالی کم کند.

این نظر سنجی همچنین نشان داد که ماکرون در دوم دوم انتخابات ریاست جمهوری که قرار است هفتم ماه می برگزار شود بر لوپن پیروز می شود و ۶۵ درصد آراء را از آن خود می کند این در حالی است که در مقابل، لوپن فقط ۳۵ درصد آراء را می تواند به دست آورد و این آمار نیز در مقایسه با نظر سنجی دو هفته پیش تغییری نکرده است.

بنابر این گزارش، این نظر سنجی از ۲۱ تا ۲۲ ماه مارس انجام شده است و ۶هزار ۳۸۳ نفر از رای دهندگان را شامل شده است.