کد خبر: ۱۵۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۲۱

سلام ایران به جام‌جهانی از دوحه

تیم ملی فوتبال ایران در ششمین دیدار خود در مرحله گروهی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، برابر قطر به برتری رسید.

در ادامه هفته ششم مرحله گروهی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، از گروه A تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه به مصاف تیم ملی فوتبال قطر رفته است. در ادامه گزارش لحظه به لحظه این دیدار را میخوانید:

تیم ملی ایران در نهایت با تک گل مهدی طارمی که در دقیقه ۵۲ به ثمر رسید، مقابل تیم ملی فوتبال قطر به پیروزی رسید تا با کسب ۱۴ امتیاز جایگاه خود را در صدر جدول گروه A تثبیت ببخشد. کره‌جنوبی نیز با ۱۰ امتیاز و ازبکستان با ۹ امتیاز در رده های بعدی گروه قرار دارند.

دقیقه۹۴: سباستین سوریا با بیرانوند تک به تک شد اما دروازبان تیم ملی ایران به خوبی ضربه این بازیکن را مهار کرد.

دقیقه۹۲، پاس خوب مهدی طارمی برای وحید امیری درون محوطه جریمه قطر، باعث شد این بازیکن فرصت خوبی برای شوت‌زنی به دست بیاورد اما ضربه پای چپ امیری با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت.

دقیقه۸۷: احسان حاج‌صفی با پاس زیبایی که برایش ارسال شد، با دروازبان حریف تک به تک شد که البته نتوانست توپ را به گل تبدیل کند.

دقیقه۷۵: علیرضا جهانبخش از پشت محوطه جریمه دروازه حریف را هدف قرار داد که ضربه این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه۷۲، ضد حمله سفیدپوشان ایران فرصت خوبی برای گلزنی ایجاد کرد اما ضعف د تصمیم گیری باعث شد این فرصت از دست برود.

دقیقه۷۱، بازهم تاباتا با حرکت خوبی وارد محوطه جریمه ایران شد اما با هوشیاری مدافعان ایران و بیرانوند توپ به کرنر رفت.

دقیقه۶۹: پاس خوب جهانبخش برای آزمون این بازیکن را با دروازبان حریف تک به تک کرد اما قبل از اینکه سردار آزمون به توپ برسد، دروازبان حریف توپ را مهار کرد.

دقیقه۶۴، شوت از راه دور مهاجم قطر باعث شد بیرانوند در دو مرحله توپ را مهار کند که البته سوریا قصد داشت از توپ برگشتی استفاده کند که ناکام ماند.

دقیقه ۵۷: ورویا غفوری از سمت راست توپ را روی دروازه حریف ارسال کرد و در ادامه مهدی طارمی قصد داشت با پشت پا دروازه را هدف قرار داهد که با واکنش خوب دروازبان حریف روبه رو شد.

دقیقه۵۲: علیرضا جهانبخش با پاس زیبایی خوبی مهدی طارمی را درون محوطه جریمه قطر با دروازبان حریف تک به تک کرد و این بازیکن هم با یک ضربه پای راست زیبا دروازه حریف را باز کرد.

دقیقه۴۷: ارسال خوب یاران قطر روی دروازه ایران باعث شد سباستین سوریا روی دروازه ایران خطر ساز شود اما دخالت بیرانوند این فرصت را از قطری‌ها گرفت.



نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

دقیقه۳۸، میلاد محمد از پشت محوطه جریمه قطر توپ را روی دروازه ارسال کرد که ضربه سر آزمون با اختلاف زیادی به بیرون رفت.

دقیقه۳۲، اکرم افیف با ورود به محوطه جریمه ایران و ارسال توپ روی دروزاه فرصت خوبی را برای تاباتا ایجاد کرد که با دخالت به موقع بیرانوند این موقعیت از دست رفت.

دقیقه۲۹، پرتاب اوت توسط حاج صفی روی دروازه قطر، آزمون را در فرصت بسیار خوبی قرار داد اما ضربه مهاجم جوان ایرانی با دخالت دروازبان حریف به کرنر رفت.

دقیقه۲۷، ارسال روی دروازه ایران فرصت بسیار خوبی برای تاباتا ایجاد کرد اما بیرانوند با حرکت خوبی توپ را مهار کرد.

دقیقه۲۲، خطای مرتضی پورعلی‌گنجی پشت محوطه جریمه روی تاباتا، قطری ها را صاحب یک ضربه ایستگاهی کرد و در ادامه تاباتا نتوانست از این فرصت استفاده کند و ضرب این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه۱۳، ابراهیم ماجد پشت محوطه جریمه تیمش روی سرداز آزمون مرتکب خطا شد و داور بازی نیز یک ضربه ایستگاهی به سود ایران اعلام کرد. در ادامه علیرضا جهانبخش پشت توپ قرار گرفت اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه۶، میلاد محمدی بعد از خطا که روی بازیکن حریف، با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه ۵، در ادامه باز هم سردار آزمون فرصت بسیار خوبی برای باز کردن دروازه حریف به دست آورد و درحالی که با دروازبان حریف تک به تک شده بود نتوانست از آن استفاده کند و در ادامه کریم انصاری فرد هم نتواست از توپ برگشتی به خوبی استفاده کند تا نتیجه بدون گل باقی بماند.

دقیقه۳، در ده دقیقه نخست دیدار شاهد بازی هجومی از هر دو تیم بودیم. در اوایل بازی سرداز آزمون حرکت خوبی را انجام داد تا ایران صاحب یک فرصت گلزنی شود اما این موقعیت با هوشیاری مدافعان قطر از دست رفت.

ساعت ۲۰:۳۰، دیدار قطر و ایران آغاز شد.

تیم ملی فوتبال ایران امروز با ترکیب  علیرضا بیرانوند ، میلاد محمدی ، احسان حاج صفی  (کاپیتان) ، سعید عزت اللهی ، مرتضی پورعلی گنجی ، کریم انصاری فرد (۷۰ وحید امیری) ، پژمان منتظری، مهدی طارمی ، علیرضا جهانبخش (۷۸ امید ابراهیمی) ، سردار آزمون (۸۳ مسعود شجاعی) و وریا غفوری به میدان رفت.