کد خبر: ۱۵۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۴

آئین‌نامه جدید ورزش‌های پهلوانی کشور تدوین شد

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور از ابلاغ آئین‌نامه جدید ورزش‌های پهلوانی کشور ظرف ۲ ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مجتبی جوهری سه‌شنبه شب در جریان بازدید از اردوی آمادگی تیم ملی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در اراک با اشاره به وضعیت فعالیت زورخانه‌ها در کشور اظهار داشت: در حال حاضر در بحث فضای ورزشی مرتبط با ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، ۹۰۰ زورخانه در کشور وجود دارد، که بالغ بر ۷۰ زورخانه در حال تعمیر، تکمیل و بهسازی است.

وی افزود: البته در بخش نیروی انسانی و تامین نیروی انسانی متخصص، فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای باتوجه به کمبود ۴۸۰ داور، ۲هزار و ۸۰۰ مربی و ۲هزار مرشد در کشور، تامین نیروی انسانی متخصص را در دستور کار قرار داده است.  

جوهری تصریح کرد: نیازمند یک عزم ملی و همه‌جانبه برای تکمیل و پرکردن این ظرفیت‌های خالی هستیم که براین اساس فدراسیون مکلف است به عنوان یک تکلیف در طول سال، ۶۰مرشد را برای مناطق هفت‌گانه کشور آموزش دهد.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات، موضوع تخصصی شدن موضوع مرشدی، داوری و مربی‌گری در این ورزش است که استان‌ها باید با یک نگاه تخصصی کار در این حوزه را به پیش ببرند تا شاهد یک فعالیت و اقدام تخصصی در حوزه فعالیتی این روزش باشیم.

جوهری بیان داشت: در کنار موضوع آموزش و گسترش ورزش پهلوانی، استفاده از ظرفیت‌ها و فضاهای موجود در مناطق مختلف و استان‌های کشور، رتبه بندی مرشدها، داوران و مربیان از جمله برنامه‌های این فدراسیون است که البته در بازنگری آیین‌نامه، جایگاه داور، مربی و مرشد تعیین و اعلام شد.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور با اشاره به تعیین استان مرکزی به عنوان دبیرخانه منطقه ۶ گفت: استان مرکزی به همراه چند استان هم‌جوار به‌عنوان منطقه ۶ در نظر گرفته شده که دبیرخانه این منطقه در اراک بوده و رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی به‌عنوان دبیر منطقه معرفی شده است.

جوهری با اشاره به بازنگری در آئین‌نامه فدراسیون بیان کرد: برای نخستین بار آئین‌نامه ورزش پهلوانی در حال بازنگری و اصلاح است که حداکثر طی ۲ ماه آینده تکمیل و ابلاغ می‌شوند این درحالی است که کار بازنگری و اصلاح آیین نامه براساس شیوه و نگاهی ورزشی، فرهنگی و اخلاق‌مدار به وسیله کارشناسان، پیشکسوتان و اهل فن این ورزش در حال انجام است که پس از تکمیل و ابلاغ آن، همه برنامه‌ها و مسابقات براساس این آیین نامه انجام می‌شود.

وی افزود: آئین‌نامه در بخش‌هایی همچون تیمی، هنرهای فردی و کشتی زورخانه‌ای تنظیم شده که هر کدام بندها و تبصره‌هایی جداگانه دارد این درحالیست که آئین‌نامه قبلی پاسخگوی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای امروز نیست.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور اضافه کرد: این ورزش سابقه دیرینه در ایران دارد اما هنوز صاحب یک آئین‌نامه و دستورالعمل نیست که این کار را به سامان رساندیم و در سطح بین‌المللی هم به آن عمومیت می‌بخشیم.
*تسنیم