کد خبر: ۱۵۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۸

نرخ جهانی طلا به چه قیمتی می‌رسد؟

پایگاه خبری «بلومبرگ» آمریکا بر پایه پیش بینی شرکت مدیریت دارایی و ثروت اینکرمنتیوم ای.جی لیختن اشتاین اعلام کرد، همزمان با رشد تورم، نرخ منفی بهره واقعی در آمریکا و افزایش تقاضای طلا، بهای فلز زرد در حال افزایش به سطح یک هزار و ۵۰۰ دلار است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ شرکت اینکرمنتیوم ای.جی اعلام کرد، بازار طلا در آستانه تجربه وضعیتی است که در آن مردم برای یک مدت طولانی انتظار افزایش قیمت دارند و به آن خوشبین هستند.

«رونالد- پیتر استوفرل» مدیر شرکت اینکرمنتیوم که ۱۰۰ میلیون فرانک سوییس (۱۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار آمریکا) دارایی را مدیریت می کند، به بلومبرگ گفت: قیمت طلا در بازارهای جهانی ممکن است در سال ۲۰۱۷ به یک هزار و ۴۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ دلار در هر اونس برسد، میزانی که فلز زرد چهار سال پیش آن را تجربه کرد.

صبح امروز هر اونس طلا در بازار لندن به بهای یک هزار و ۲۴۹ دلار در هر اونس معامله شد، در حالی که در سپتامبر ۲۰۱۳ (شهریور ۱۳۹۲) هر اونس آن به بهای یک هزار و ۴۰۰ دلار خرید و فروش می شد.

قیمت طلا امسال بالا رفته است، زیرا سرمایه گذاران احتمال می دهند «دونالد ترامپ» رییس جمهوری جدید آمریکا، در اجرای برنامه های مورد نظرش ناتوان باشد.

همچنین مساله برگزاری انتخابات در برخی کشورهای اروپایی و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سطح اطمینان و ثبات را در بازارها کاهش داده است.
*ایرنا