کد خبر: ۱۵۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۵

اشکورات سرزمین عجایب هفتگانه در گیلان

مناطق کوهستانی و جنگلی اشکورات در شرق گیلان با طبيعتی بکر که با دیدنی های منحصر به فردش چشم هر بيننده ای را خیره می کند.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ برای رفتن به  اشکورات باید شهر کلاچای را پشت سر بگذاريد و پس از عبور از رحيم آباد به اشکورات  این سرزمين کهن و تاريخی باجنگلهای بکر و دست نخورده برسید.
 
اشکورات در امتداد سلسله کوه های البرز قرار دارد  و از جنوبی ترين نقطه شهرستان رودسر آغاز و تا جنوبی ترين نقطه شهرستان رامسر ادامه دارد.
 
این منطقه از جنوب به قزوين، از مغرب به املش و رودبار الموت، از مشرق به بخش کوهستانی رامسر و تنکابن و از شمال به دامنه های کوهستانی رحيم آباد محدود می شود و به سرزمین عجایب گیلان معروف است.
 
"مسجد ناصرالحق يا ناصرالکبير(ع)" معروف به آستانه هفت امام در روستای رودبارک يکی ازعجائب هفتگانه اشکورات است که در قرن سوم هجری قمری به دستور ناصرالحق (ناصرالکبير) ابومحمد حسن معروف به حسن اطروش نوه حسن بن زيد در این روستا ساخته شده است.
 
"کوه عروس و داماد" از ديگر عجائب اشکورات است که درروستای زياز ، در ۲۶ کيلومتری بخش رحيم آباد رودسر واقع شده است و دلیل نامگذاری این کوه  قرار گرفتن سنگی به شکل عروس و داماد در بالاترين نقطه این کوه است.
 
کوه عروس و داماد به واسطه اينکه در بين کوه های ديگر اشکور از زيبايی و شکوه خاصی برخوردار است نظر هر تازه وارد و رهگذری را به خود جلب و ناخودآگاه متوجه عظمت خالق هستی که باعث اين همه زيبايی است، می کند.
 
" درياچه صمد آباد" و غار وادار ،دو تا از عجائب منطقه اشکورات گيلان است که از نقاط معروف و قديمی اين روستا به شمار می رود.
 
گردان رجه ،  روستایی است که استان گيلان و استان مازندران را از همديگر جدا می کند و در اين نقطه تصوير چند انسان که در حال حمل درخت بوده به صورت سنگ سياه درآمده و چشمان تمامی آنها به طرف کوه بلور (شاه سفيد کوه) است به چشم می آید.
 
چشمه آسمانرود به علت صافی و زلالی آب به اين نام معروف شده است و يکی ديگر از عجايب هفتگانه اشکورات معرفی شده است.
 
"تونل يازن"  از دیگر دیدنی های اشکورات رودسر تونلی بسیار طولانی و از عجائب هفتگانه اشکورات گيلان است.
 
به هرحال عجائب هفتگانه اشکور و ساير نقاط ديدنی و جذاب مناطق اشکورات که دارای قدمت ديرينه پس از اسلام  است بستر مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است .
 *باشگاه خبرنگاران جوان