کد خبر: ۱۵۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۳

برخورد دستگاه قضا با رانندگان پرخطر

بازپرس شعبه ۴۱۰ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: دستگاه قضائی با رانندگان پرخطر، که تهدیدی برای امنیت جانی شهروندان هستند، برخوردی جدی و قاطع خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمدحسن اصولی صفار، چهارشنبه در حاشیه بازدید و تحقیقات میدانی از تصادف زنجیره ای محور باغچه -مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هماهنگی انجام شده با عوامل پلیس راه و پلیس راهور، دستگاه قضائی به بحث رانندگان پرخطر و برخورد قاطع با آنها ورود جدی خواهد داشت.

وی بیان کرد: اقدامات پرخطر در رانندگی نظیر حرکات نمایشی، غیرمتعارف و مخاطره آمیز از عوامل سلب امنیت شهروندان است که موجب به خطر افتادن امنیت جانی و مالی دیگران می شود.

اصولی صفار خاطرنشان کرد: تا کنون برخوردهای انتظامی و جرائم مربوطه برای این رانندگان اعمال می شد اما برای کاهش رفتارهای پرخطر با هماهنگی های صورت گرفته با دادستان عمومی و انقلاب مشهد، علاوه بر اعمال جرائم راهنمایی رانندگی، دستگاه قضائی از این به بعد ورود جدی و قاطع به این موضوع خواهد داشت و در مواجهه با رانندگان پرخطر، اقدامات قانونی و قضائی با شدت و سرعت انجام خواهد شد.

بازپرس شعبه ۴۱۰ دادسرای عمومی و انقلاب تاکید کرد: برخورد قضائی قاطع با متخلفان و قانون شکنان نقش مهمی در کاهش حوادث رانندگی خواهد داشت لذا با جدیت و قدرت این موضوع پیگیری می شود.

تحقیقات میدانی در خصوص تصادف زنجیره ای محور باغچه - مشهد، روز چهارشنبه با حضور بازپرس شعبه ۴۱۰ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، رئیس پلیس راه استان و مدیرکل حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی انجام شد.

عصر جمعه چهارم فروردین ماه جاری؛ سه فقره تصادف زنجیره ای در مسیر باغچه - مشهد روی داد که در مهمترین این سوانح با برخورد ۴۱ دستگاه خودرو با یکدیگر، ۵۹ نفر مجروح شدند و یک نفر جان خود را از دست داد.
*ایرنا