کد خبر: ۱۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۸۸

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی: تیم مذاکره کننده در حال جهاد است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تیم مذاکره کننده ایران فرزندان رشید و بصیر کشور هستند که در جبهه دیپلماسی در حال جهاد هستند.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز چهارشنبه در نشست درس اخلاق مدیران استان مرکزی در اراک افزود: چارچوب مذاکرات ایران در راستای منافع ملی و ارزش های اسلامی و انقلابی توسط ولی فقیه مشخص شده و تیم مذاکره کننده در این جبهه با هوشیاری و بینش عمیق وارد شده است.

وی اظهار کرد: همانطور که رهبر فرزانه تاکید دارند، نباید فریب لبخند دشمن و وعده و وعیدهای رنگین او را خورد و در تمامی مراحل مذاکرات مبنا بر واقعیت نگری است و این طرف مقابل است که باید با اعتمادسازی حسن نیت خود را نشان دهد.

امام جمعه اراک گفت: پرونده استکبار پر از اوراق سیاه نفاق و نیرنگ در روابط با ملت ها است و ملت آگاه و ولایتمدار ایران با درک این مهم با قوت پشت سر دولت و تیم مذاکره کننده در صحنه حاضر است.

آیت الله دری با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری در 12 آبان ماه امسال بسیار مهم و راهگشا بود، افزود: ایشان حجت را بر کسانی که از روی سبک سری و کم اطلاعی ممکن است مذاکرات را سازش تلقی کنند، تمام کرده است.

وی عنوان کرد: نقشه های پلید استکبار در خاورمیانه بر تمامی ملت ها آشکار است و نمودهای آن به صورت جنگ و ناامنی در عراق، سوریه و سایر کشورها سندی بر این مدعا است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: به خاک و خون کشیده شدن مسلمانان در سوریه به عنوان حلقه واسط کشورهای مقاومت منطقه (لبنان، سوریه و ایران) بیانگر عمق بدخواهی و ترسی است که آنها از استقلال و بیداری اسلامی دارند.

آیت الله دری نجف آبادی با تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 13 آبان ادامه داد: در چنین شرایطی تقویت ظرفیت های متعدد و بالقوه کشور در عرصه تولید علم، صنعت و کشاورزی بهترین راه مقابله با توطئه های دشمن و بلندترین فریاد انزجار است.

وی توضیح داد: دولت اعتدال باید اولویت کار خود را بر تقویت زیرساخت ها و افزایش بهره وری کشور قرار دهد و با رونق سرمایه گذاری و افزایش کیفیت تولیدات داخلی قدرت نظام را بیش از پیش افزایش دهد.

امام جمعه اراک گفت: استان مرکزی با اقلیم خشک در چند سال گذشته دست به گریبان معضل خشکسالی نیز بوده است و یکی از اولویت های کاری دولت اعتدال در استان، سرعت بخشی به تقویت شبکه آبیاری نوین در کشاورزی و استفاده از بذرهای پرثمر ، اصلاح شده و کیفی در کشاورزی است.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش با ابزار نگرانی از الگوی نزولی رشد جمعیت استان مرکزی افزود: مقام معظم رهبری پیام رشد خانواده و دستیابی به جمعیت 150 میلیون نفری برای کشور را مورد تاکید قرار داده اند.

وی اضافه کرد: امروز، رسیدن جمعیت به نقطه سر به سر یک دغدغه جدی است که ادامه روند پیری جامعه و نبود نیروی مولد را به همراه دارد.

وی عنوان کرد: از مشکلات عمیق اجتماعی استان اراک بالا رفتن سن ازدواج و کوتاه شدن سن باروری است و در بهترین شرایط برای حفظ جمعیت 76 میلیون نفری کنونی کشور هر زن باید در سن باروری حداقل دو فرزند بیاورد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآور شد: یکی از موانع جدی در ازدواج، قرار گرفتن خانواده ها در گیر و دار تجملات زاید است.

آیت الله دری نجف آبادی بااشاره به اینکه ازدواج موقت به عنوان یکی از شقوق ازدواج تایید شده اسلامی راهکاری برای حل معضلات اجتماعی است ، گفت : اما نباید این ابزار کار گشا، وسیله ای در دست هوسبازان شود و باید از موهبت شرعی آن در ضرورت های اجتماعی به درستی بهره گرفته شود.

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: جوهره انقلاب اسلامی بر پایداری آگاهانه دینی، شهادت طلبی و پایمردی در برابر ظلم شکل گرفته و این فلسفه عمیق را مدیون نهضت حسینی و عاشورا هستیم.

وی عنوان کرد: درس همیشگی عاشورا به تمامی ملت ها به ویژه تصمیم سازان و مدیران هر جامعه حق خواهی و مقاومت در برابر زیاده خواهی ها است و باید با الگوگیری از مردان بزرگ دینی بر مبنای تقدیر الهی راه عدالت و راستی را دنبال کنیم.