کد خبر: ۱۶۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۴۰

تبلیغات کاندیداها ممنوع است آیا تخریب ممنوع نیست؟

طبق قانون، تبلیغات زودهنگام برای کاندیداها ممنوع است و مراجع قضایی و نظارتی به درستی بر این اصل قانونی پامی فشارند. اما قانون با همین صراحت رسانه ها را از هر گونه تخریب کاندیداها و نیز اهانت به شخصیت ها و سران قوا منع می کند. حال سوال این است که نسبت به رفتارهای اهانت آمیز و تخریب گرانه رسانه های مخالف دولت چه اندازه از سوی مراجع نظارتی پیگیری می شود. مستندات حاضر از رفتار روزنامه ها نشان از واقعیت تلخی بنام تخریب و تخطئه شخص رئیس جمهور دارد.
به گزارش تیک، در حالی که امروز  اکثر روزنامه ها و سایت ها   افتتاح شش فاز پارس جنوبی را  که فارغ از جناح بندی های سیاسی ، یک افتخار ملی است در صفحه اول خود بازتاب دادند . رسانه های اصولگرا  از کنار این خبر به سادگی گذشتند. کیهان هم پا را از این فراتر گذاشته و با انتشار خبری گذب سعی کرد این اقدام بزرگ را حاصل زحمات دولت قبلی معرفی کند.

روزنامه کیهان در تیتر یک امروز خود ادعا کرد که فازهای افتتاح شده توسط رئیس جمهور دستاورد دولت قبل بوده و بیش از 90 درصد تکمیل این فازها مربوط به دولت احمدی نژاد است! کیهان در این مطلب برای تخریب دولت حتی حاضر است از احمدی نژاد هم به دروغ حمایت کند. احمدی نژادی که برخلاف توصیه مقام معظم رهبری در انتخابات ثبت نام کرد و بعد از این اقدام با بایکوت خبری رسانه های اصولگرا مواجه شد. اما انگار تخریب دولت برای کیهان و رسانه های اصولگرا  در اولویت بالاتری قراردارد.
بر اساس جدول زیر که شرکت نفت و گاز پارس به عنوان مسئول توسعه فازهای پارس جنوبی ارائه داده است مشاهده می شود که ادعای کیهان خلاف واقعیت بوده و هیچ کدام از فازهای افتتاح شده به پیشرفت 90 درصدی نرسیده بودند!
رویکرد تخریبی ، اتهام زنی و دروغ پراکنی و تحریف علیه دولت  را با نگاهی به تیترهای اول روزهای اخیر کیهان می توان به وضوح دید :   دوشنبه 28 فروردین : عکس یادگاری با پروؤه هایی که دیگران ساخته اند    یکشنبه 27 فروردین : دولت نجومی شب انتخابات به یاد محرومان افتاد   شنبه 26 فروردین : کارنامه دولت روحانی هوادارانش را هم نا امید کرده است   پنج شنبه 24 فروردین : پرسشی که بی جواب مانده 100 روز کافی نبود ، 4 سال چطور؟ و....      دیگر روزنامه های اصولگرا نیز با تبعیت از این رویکرد کیهان با هدف پیروز ی جناح خود در انتخابات دستاوردهای دولت را زیر سوال می برند.
 روز گذشته غلامحسین محسنی اژه ای در اولین نشست خبری در سال جدید در خصوص تخلفات انتخاباتی و وظایف دستگاه قضا، گفت:« ستاد رسیدگی به این جریان پیش بینی شده است و فعالیت خود را آغاز کرده است .دو مورد تخلف انتخاباتی از سوی این ستاد مطرح شده است. دادستان تهران برخی از روزنامه ها را احضار کرده است. این روزنامه ها تبلیغات پیش از موعد داشتند.» باید دید  ستاد رسیدگی تخلفات انتخاباتی  چه واکنشی در برابر  تخریب های هماهنگ و برنامه ریزی شده این روزنامه ها که با اهداف انتخاباتی منافع ملی را زیر پا می گذارند و  با دروغ پراکنی، تحریف حقیقت به تخریب دولت می پردازند نشان می دهد. آیا تبلیغات پیش از موعد تخلف است و تخریب آزاد ؟