کد خبر: ۱۶۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۴

وعده‌هاى شیرین دست مایه کلاهبرداران

با تلاش و همت کارشناسان پلیس فتا شهرستان تربت جام، باند کلاهبردارى از شهروندان با عنوان "شما برنده خوش شانس ما هستید" شناسایى و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سرهنگ محمد یزدانى فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام گفت: خانمى با در دست داشتن مرجوعه قضایى به پلیس فتا شهرستان تربت جام مراجعه و درخواست رسیدگى به شکایت خود را داشت.

وی افزود: شاکیه در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا گفت، در ایام نوروز ۹۶ پیامى حاوى این متن دریافت کردم "به منظور حمایت از کالای ایرانى، و تحقق شعار سال مبنى بر تولید و اشتغال‌زایى در برنامه‌اى که با هدف خرید کالای ایرانى، امشب در صدا و سیما به صورت زنده برگزار خواهد شد شما برنده خوش شانس ما در قرعه کشى خوردو پژو بوده‌اید، بر همین اساس مشترک گرامى، مى‌بایست مبلغ ۴۸۹ هزار تومان را به حساب ***** واریز نمایید".
فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام گفت:این خانم که با دیدن این پیام از شدت خوشحالى بلافاصله رقم اعلامی را به حساب گفته شده واریز کرد و منتظر برنامه زنده شب شده بود که مجرى تلویزیون اسم اورا جزء حمایت کنندگان خرید کالاى ایرانى نام برده و برنده یک خودرو نیز شده باشد که پایان شب متوجه کلاهبردارى مذکور شد.

سرهنگ یزدانى افزود: با توجه به اظهارات شاکیه و مستندات موجود پرونده‌اى با موضوع کلاهبردارى در پلیس فتا تشکیل و در پى اقدامات فنى و تخصصى کارشناسان فتا متهمین را در شهر تهران شناسایی نمودند.

وی گفت: متهمین که خود را در خطر دیدند با ارسال چند قلم کالا (چند تابه و قابلمه که یک چهارم قیمت واریز شده هم نبود) قصد تبرئه جرم خود را داشتند که با هوشیارى به موقع پلیس و اقدامات فنى صورت گرفته مکان اختفای مجرمین شناسایى و پس از هماهنگى با مقام قضایى و تهیه نیابت قضایى متهمین دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام افزود: متهمین که دو مرد ۲۴ و ۲۶ ساله و ساکن در شمال شرق تهران بودند با رویت شواهد غیر قابل انکار، جرم خود را پذیرفته و اعتراف نمودند با غصب عنوان مجری تلویزیون صدا و سیما و ارسال پیامک به شهروندان در سراسر ایران اقدام به اغفال شهروندان با شگرد فوق نموده‌اند.

سرهنگ یزدانى با اشاره به احتمال افزایش دامنه کلاهبردارى به روش ذکر شده گفت: تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

فرمانده انتظامى شهرستان تربت جام به کلیه شهروندان و کاربران فضای سایبرى توصیه کرد: جهت پیشگیرى از جرایم و کلاهبردارى به روش فوق، هرگز تحت تاثیر وعده‌هاى شیرین توخالى و پوچ قرار نگرفته و قبل از هرگونه اقدامى عواقب آن را سنجیده و از صحت و سقم آن مطلع شوند.

سرهنگ یزدانى گفت: پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.
*باشگاه خبرنگاران جوان