کد خبر: ۱۶۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۱۶

ترامپ عربستان را به جنگ ایران فرستاد

طبق گفته های وزیر دفاع آمریکا، در منطقه کشورهای زیادی هستند که خواستار کیش و مات شدن ایران هستند و آمریکا نیز برای انجام این امر روابط خود را با عربستان سعودی افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ پایگاه اینترنتی آمریکایی واشنگتن اگزماینر در گزارشی نوشت: تیم رئیس جمهور ترامپ در تلاش است تا ایران را با افزایش همکاری های خود با عربستان سعودی متوقف کند.

این رسانه آمریکایی افزود: طبق گفته های وزیر دفاع آمریکا، در منطقه کشورهای زیادی هستند که خواستار کیش و مات شدن ایران هستند و آمریکا نیز برای انجام این امر روابط خود را با عربستان سعودی افزایش داده است. وزیر دفاع آمریکا همچنین اخیرا از افزایش روابط آمریکا با عربستان در این زمینه خبر داده است و اتفاقا این دیدار ها را سازنده خوانده است.

واشنگتن اگزماینر افزود: سیاست های اخیر آمریکا در قبال ایران با چیزی که در ابتدا در مورد ایران گفته می شد بسیار تغییر کرده است و این نشان می دهد که سیاست های آمریکا در قبال ایران با تغییر روبرو شده است. در ابتدا حرف از پاره کردن برجام و عقب نشینی دولت آمریکا از برجام بود اکنون به نظر می رسد که سیاست های تغییر کرده است و آمریکا برای مقابله با ایران، عربستان را قدرتمند می کند.

واشنگتن اگزماینر در ادامه تغییر سیاست های آمریکا در قبال ایران نوشت: در جنگ یمن نیز ارتش آمریکا برای تقویت عربستان، حملات هوایی خود علیه حوثی هایی که تحت حمایت ایران هستند را افزایش داده است. هدف آمریکا جلوگیری از بوجود  آمدن یک گروه شبه نظامی دیگر در مانند حزب الله می باشد.
*جام نیـوز