کد خبر: ۱۶۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۹

پیش‌بینی گرد و خاک برای شهرهای شرقی

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به پیش بینی پدیده گرد و خاک در شرق کشور، از افزایش سرعت وزش باد در برخی مناطق کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ احد وظیفه بااشاره به اینکه امروز برای مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های رشته کوه البرز، برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق، رشد ابر، گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود گفت: روز جمعه این وضعیت در دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق و پاره‌ای از نقاط جنوب شرق رخ خواهد داد و در روز شنبه نیز بارش پراکنده و خفیف در جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش در روز جمعه در شمال خراسان رضوی خواهد بود. روز شنبه شاهد افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خواهیم بود که از اواخر این روز با نفوذ جریانات شمالی، مجددا کاهش دما در این نواحی رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بابیان اینکه به سبب افزایش سرعت باد، طی سه روز آینده، در نوار شرقی کشور و همچنین در روز جمعه، در استان خوزستان، پدیده گردوخاک، دور از انتظار نیست اظهار کرد: طی سه روز آینده به سبب وزش باد شدید، خلیج فارس و تنگه هرمز و در دو روز آینده دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان پایتخت روز جمعه صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتی گراد و روز شنبه صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.
*ایسنا