کد خبر: ۱۶۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۱

۳ کشته درپی اعتراضات ضد دولتی در ونزوئلا

در پی ادامه اعتراضات ضد دولتی در ونزوئلا حداقل ۳ نفر دیگر کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از رویترز، اعتراضات علیه نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز چهارشنبه نیز ادامه یافت و بر اثر تیراندازی های صورت گرفته ۲ دانشجو و یک سرهنگ گارد ملی این کشور کشته شدند.

تشدید بحران اقتصادی موجب افزایش اعتراضات داخلی در ونزوئلا شده است. مخالفان دولت ونزوئلا در شهر کاراکاس پایتخت و سایر شهرها تظاهرات کردند و اقدامات مادورو را در نقض دموکراسی و تشدید هرج و مرج اقتصادی محکوم نمودند.

این در حالی است که صدها هزار نفر روز گذشته در تظاهرات شرکت کردند که در این بین تعداد زیادی از طرفداران مادورو نیز حضور داشتند. این شدیدترین درگیری ها از اعتراضات سال ۲۰۱۴ میلادی در ونزوئلا بوده است.

مخالفان، مادورو را دیکتاتوری می دانند که دولتش با استفاده از غیرنظامیان مسلح سعی در گسترش خشونت و ترس در بین مردم دارد. در خشونت های ماه جاری در ونزوئلا تاکنون ۸ نفر کشته شده‌اند. در اعتراضات روز چهارشنبه بیش از ۴۰۰ نفر نیز بازداشت شدند.

گروه های مخالف خواستار برپایی تظاهرات اعتراض آمیز دیگری طی امروز پنجشنبه شده اند. بسیاری از معترضان با در دست داشتن پارچه نوشته هایی خواستار برکناری مادورو از قدرت شده اند.
*تسنیم