کد خبر: ۱۶۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۸۱

زیبا کلام: اگر هاشمی را دوست دارید به روحانی رای بدهید

اگرچه‌ هاشمی‌رفسنجانی اشکالاتی به دولت روحانی و عملکردش داشتند اما نسبت به کلیت دولت ایشان نظرشان بسیار بسیار مثبت بود و در قبال سیاست‌های اعتدال و میانه‌روی که به‌خصوص در سیاست خارجه دولت روحانی از خود نشان داده است نظرشان مثبت بود.
به گزارش تیک، صادق زیبا کلام در شهروند نوشت: نبود ‌هاشمی از نظر عاطفی احساس می‌شود اما واقعیت‌ امر بر این است که پیام، نقش، جهت‌گیری‌های وی در انتخابات پیش رو کاملا مشخص است و کسانی که وی را قبول دارند، کسانی که می‌خواهند مسیری آیت‌الله را اگر می‌بودند و در آن مسیر حرکت می‌کردند، کسانی که می‌خواهند به نامزدی که اگر وی می‌بودند از آن حمایت می‌کردند و می‌خواستند به او رأی بدهیم اگر می‌خواهند در این مسیر حرکت کنند به تعبیر من باید به آقای روحانی رأی داده شود. 
  
اگرچه‌ هاشمی‌رفسنجانی اشکالاتی به دولت روحانی و عملکردش داشتند اما نسبت به کلیت دولت ایشان نظرشان بسیار بسیار مثبت بود و در قبال سیاست‌های اعتدال و میانه‌روی که به‌خصوص در سیاست خارجه دولت روحانی از خود نشان داده است نظرشان مثبت بود. تغییرات و تحولاتی در داخل کشور به وجود آمده اگر دانشگاه‌ها را با دانشگاه‌های دوران دولت نهم و دهم مقایسه کنیم به‌خصوص دورانی که اصولگرایان در ٢٢خرداد ٨٨ به وجود آورده بودند؛ اغلب تشکل‌های دانشجویی فعالیت نمی‌کردند و مسائل زیادی که همگی بر آنها واقفیم پیش آمده اما فضایی که در دولت یازدهم شاهدیم متفاوت است؛ فضا ایده‌آل نیست اما تفاوت‌های فاحشی با دولت قبل خود دارد. درحال حاضر کشور از یک بحران هسته‌ای خارج شده و به یک توافق تاریخی دست یافته‌ایم. 
  
درواقع از خیلی جهات مسیری که دولت یازدهم درحال حرکت در آن است مسیر درستی است، البته رکود همچنان وجود دارد، تورم دیده می‌شود اما واقعیت امر این است که باید دید چه مقدار از تورم و رکود متوجه سیاست‌های دولت یازدهم است و چه‌درصدی به اقتصاد کلان جامعه برمی‌گردد، بنابراین به اعتقاد من اگر ‌هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم حضور داشت قطعا با تمام وجود از دولت یازدهم حمایت می‌کرد. 
  
به اعتقاد من با همه این تفاسیر خلأیی وجود ندارد و کسانی که می‌خواهند به روحانی رأی بدهند و بسیاری از کسانی که در‌ سال ٩٢ به وی رأی دادند بر این مسأله واقف هستند که اگر آقای‌ هاشمی حضور داشتند از این دولت قطعا حمایت می‌کردند. این افراد آگاهی دارند که دولت یازدهم دستاوردهای مهمی برای کشور داشته‌اند دستاوردهایی که در دولت نهم و دهم کارهایی برایش صورت گرفت اما هیچگاه نتیجه‌بخش نبود و نتوانستند حتی گامی به سوی مصالحه بردارند، اگرچه تندروها سعی دارند بر این نکته تأکید کنند که برجام هیچ دستاوردی نداشته است اما همین‌قدر که کشور در شرایط سال‌های آخر دولت دهم نیست بزرگترین دستاورد است. در عرصه اقتصاد نیز که در این هجمه به دولت یازدهم حمله می‌شود باید این مسأله گفته شود که چه میزان از اقتصاد در دست دولت یازدهم است؟