کد خبر: ۱۶۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۸

وزیر کار: پرداخت یارانه ۲۵۰ هزارتومانی، سخن غیر مسئولانه است

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخی سخنان امروز که می گویند یارانه ۲۵۰ هزار تومانی یا پول به بیکار می دهیم، مسؤولانه نیست باید پول را به کارفرما داد و فرد را حمایت کرد تا ایجاد اشتغال شود، این طرح بزودی اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دکتر علی ربیعی، که در همایش اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: سخت است تصمیمی گرفته شود که تصمیم گیرنده خود را در ازای نسل بعدی و نسلهای بعدی مسؤول بداند و از تصمیماتی که تنها امروزی ها را خوشحال کند ، پرهیز کند.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه ای که پول، پول بیاورد و افراد با رانت، ثروتمند شوند، کار و کارگر معنی نخواهد داشت چرا که جامعه ای تولید محور است که مرهون کار و کارگر باشد.

دکتر ربیعی، در ادامه با اعلام اینکه دولت روی درمان و بیمه برنامه ریزی کرد و اگر کسی امروز بیمارستان می رود دیگر دلشوره ندارد و مریض را نمی گذارد و از بیمارستان فرار نمی کند، تصریح کرد: برنامه بیمه فراگیر اجتماعی تدوین شده است و هر ایرانی می تواند یک دفترچه بازنشستگی داشته باشد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اشتغال فراگیر ضد فقر، و توانمندساز عنوان برنامه های ما برای اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۷ درصد قدرت خرید بازنشستگان در برخی سالها کاهش یافته بود که باید آن را جبران کنیم، افزود: زمانی یک مریضی یک خانواده را فقیر می کرد ولی امروز با بیمه سلامت ۵۰۰ درصد ارزش دفترچه روستایی و عشایری افزایش یافته است.

دکتر ربیعی، با اعلام اینکه تا پایان فصل اول ۹۶ نمی گذاریم هیچ کارگر ساختمانی بدون دفترچه باقی بماند، اظهار داشت: یک برنامه کوتاه مدت برای مشاغل داریم تا از یارانه به سمت کارانه حرکت کنیم و در برنامه دیگر حق بیمه افراد بخصوص جوانان و زنان را پرداخت می کنیم تا افراد مشغول کار شوند.

وی گفت: در برنامه ای دیگر آموزش در محیط کار را داریم تا اشتغال فراگیر در هر استان دنبال شده و برای این برنامه حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وزیر کار با یادآوری اینکه، برنامه اشتغال منسجم را در کشور اجرا می کنیم افزود: در یک دوره طولانی اقتصاد کشور را کوچک کرده ایم و این باعث شد رشد اقتصادی، خود را نشان ندهد.

وی با اعلام اینکه بیکاری تلنبار شده، و نیروی کار با تاخیر به مراکز آموزشی رفتند و اینها با عقلانیت تدبیر می شود، گفت: ما نیازمند این هستیم که سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

دکتر ربیعی افزود: افرادی که منصف هستند، بگویند اگر این دولت نبود وضعیت کشور به چه شکلی بود.

وی با بیان اینکه در اقتصاد کوچک نمی توانیم مردم را رشد دهیم و باید اقتصاد را گسترش داد، یادآور شد: هر دوره تاریخی اثر خود را می گذارد.

وزیر کار با مقایسه شرایط ایران و ونزوئلا که شباهت با هم دارند گفت: آنها با ۶۰۰ درصد تورم حرکت می کنند و ما در ایران تورم را کنترل کرده ایم.

ربیعی با اعلام اینکه کیفیت رشد اقتصادی در سال ۹۶ ارتقا خواهد یافت، تصریح کرد: کار بزرگ دیگر که انجام شد پیش بینی کردن اقتصاد کشور و کنترل تورم است به این معنی که کالای مورد نیاز مردم کمتر گران می شود.

وی با اشاره به اینکه باید زندگی ایرانی را در ابعاد مختلف ارتقا داد و باید جامعه ای تولید محور داشته باشیم و به گونه ای پرشتاب کار کنیم تا جامعه را در ۵ تا ۱۰ سال آینده ارتقا دهیم و جامعه ای شاد و پیشرو داشته باشیم، تاکید کرد: با عقلانیت، سختکوشی و مدارا و کنار هم کار کردن و نهراسیدن از دشمنان، باید به سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم در برابر فرزندانمان مسؤولانه پاسخگو باشیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید کرامت را برگردانیم و موفق شده ایم در این ۴ سال زیرساختهای جهش را فراهم کنیم، افزود: امیدوارم بتوانیم عقلانیت، تدبیر و مدارای بزرگ و شجاعت را برای استقلال کشور به عنوان یک مشی ادامه دهیم.
*خبرآنلاین