کد خبر: ۱۶۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۸

بهترین تیم‌های ۶ لیگ برتر اروپا از حیث آمار

مقایسه‌ی تیم‌های ۶ لیگ برتر اروپا از حیث گل زده، گل خورده، بیشترین برد و...

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مقایسه‌ی جداول ۶ لیگ برتر فوتبال اروپا (انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه و هلند) نشان می‌دهد که یوونتوس بیشترین برد را در میان تمامی تیم‌های اروپا داشته است.

بیانکونری در ۳۳ بازی این فصل خود در سری آ تنها ۶ بازی را نبرده است و از این حیث بیشترین برد را در میان تیم‌های اروپایی در اختیار دارند. آنها ۲۷ بار پیروز شده‌اند. موناکو، چلسی و فاینورد هم هر کدام ۲۵ بار در بازی‌های داخلی خود برنده شده‌اند.

از حیث کمترین باخت بایرن مونیخ در صدر قرار دارد. شاگردان آنچلوتی تنها دو بار در بوندسلیگا مغلوب شده‌اند. آنها هفته‌ای کابوس‌وار را پشت سر گذاشتند و از چمپیونز لیگ و جام حذفی کنار رفتند. بایرن ۹ بازی از ۳۰ دیدار خود را در لیگ آلمان نبرده است.

از نظر بیشترین گل زده بارسلونا صدرنشین بلامنازع فوتبال اروپاست. بلوگرانا در این فصل ۱۰۱ به ثمر رسانده است. آنها شب گذشته ۷-۱ اوساسونا را شکست دادند. موناکو با ۹۲ و رئال مادرید با ۹۰ گل در مکان‌های بعدی هستندو در ایتالیا یووه از حیث گل زده پایین‌تر از ناپولی و رم است. این دو به ترتیب ۷۷ و ۷۴ گل زده دارند. در فرانسه پاری سن ژرمن با ۷۱ گل زده ۲۱ گل کمتر از موناکو زده است. نکته‌ی حیرت‌آور قرار گرفتن دو تیم هرتا برلین و فرایبورگ در رده‌های پنجم و ششم بوندسلیگا است. آنها تنها ۳۸ گل در ۳۰ بازی خود به ثمر رسانده‌اند. این آمار وقتی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم تفاضل گل فرایبورگ ۱۴- است.

اما بهترین خط دفاعی اروپا متعلق به بایرن مونیخ است. بایرن تنها ۱۷ گل دریافت کرده. با این حال، آنها در دو دیدار رفت و برگشت برابر رئال و در بازی برابر دورتموند در مجموع ۹ گل دریافت کردند. یوونتوس با ۲۰ گل خورده در جایگاه دوم است. در اسپانیا مطابق معمول شاگردان سیمئونه از این نظر بهترین هستند و با ۲۵ گل خورده در صدر قرار دارند. جالب اینکه ویارئال با ۲۷ گل خورده دوم است. رئال و بارسلونا به ترتیب ۳۸ و ۳۳ گل دریافت کرده‌اند. در فرانسه پاری سن ژرمن بهترین است. در لیگ برتر هم تاتنهام با ۲۲ گل خورده بالاتر از یونایتدی قرار دارد که ۲۴ گل دریافت کرده است.
*ایلنا