کد خبر: ۱۶۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۲۳۸

فعالیت نامزدهای ریاست‌جمهوری در اینستاگرام/ تعداد فالوئرهای هرنامزد

صفحه اینستاگرام حسن روحانی چند ماهی بعد از آغاز دوره ریاست‌جمهوری‌اش یعنی در ۱۲ آذرماه سال ۱۳۹۲ (۳ دسامبر ۲۰۱۳) به راه افتاد؛ صفحه‌ای که با علامت آبی کنار نام کاربر، نشان می‌دهد به‌عنوان صفحه رسمی و اصلی رئیس‌جمهور ایران ازسوی شبکه اینستاگرام شناخته شده است.
صفحه اینستاگرام حسن روحانی چند ماهی بعد از آغاز دوره ریاست‌جمهوری‌اش یعنی در ۱۲ آذرماه سال ۱۳۹۲ (۳ دسامبر ۲۰۱۳) به راه افتاد؛ صفحه‌ای که با علامت آبی کنار نام کاربر، نشان می‌دهد به‌عنوان صفحه رسمی و اصلی رئیس‌جمهور ایران ازسوی شبکه اینستاگرام شناخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ صفحه اینستاگرامی رئیس‌جمهور ایران بیش از یک میلیون فالوور یا دنبال‌کننده دارد و ۳۱ صفحه را هم فالو یا دنبال کرده است.

این صفحه اینستاگرامی تا تاریخ ۶ اردیبهشت‌ماه، ۸۷۵ پست منتشر کرده است.
از طرفی این صفحه در بخش‌های لایو و استوری اینستاگرام نیز فعال است، البته نه به اندازه صفحه ابراهیم رئیسی.

▪️رئیسی
۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۴، روزی است که سیدابراهیم رئیسی اولین پست اینستاگرامی خود را منتشر کرده است؛ چیزی بیش از دو ماه قبل از انتخابش به عنوان تولیت آستان قدس رضوی. در این مدت و تا تاریخ ششم اردیبهشت، ۸۵۸ پُست در این صفحه بارگزاری شده است.
صفحه ابراهیم رئیسی در اینستاگرام ۱۰۸هزار نفر فالوور دارد و ۱۰ صفحه را هم دنبال کرده است.

▪️جهانگیری
معاون اول روحانی ۳۱ شهریور سال ۹۳ ( ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۴) اولین پست اینستاگرامی خود را منتشر کرده و از آن روز تا ششم اردیبهشت‌ماه، ۴۷۶ عکس را بارگزاری کرده است. در این صفحه آدرس کانال تلگرام جهانگیری و آدرس سایت معاونت نیز درج شده است.
صفحه اسحاق جهانگیری تا روز ششم اردیبهشت‌ماه، ۱۰۵ هزار فالوور دارد و او فقط ۵ صفحه را دنبال کرده است.

▪️قالیباف
صفحه محمدباقر قالیباف در اینستاگرام، ۲۰ آذرماه ۱۳۹۳ (۱۱ دسامبر ۲۰۱۴) با عکسی از مرقد امام علی(ره) افتتاح شد. اینستاگرام قالیباف تا تاریخ ششم اردیبهشت‌ماه، حدود ۵۸هزار و ۸۰۰ فالوور دارد و در مقابل تنها سه صفحه را دنبال کرده است.
تا تاریخ ششم اردیبهشت، ۴۳۴ پُست در صفحه اینستاگرام قالیباف که در آن عنوان «تنها صفحه رسمی در اینستاگرام» ذکر شده، بارگزاری شده است.

▪️هاشمی‌طبا
عمر فعالیت اینستاگرامی سیدمصطفی هاشمی طبا تا تاریخ ۶ اردیبهشت‌ماه که این گزارش نوشته شد، تنها به سه روز می‌رسد. در همین سه روز، دو هزار و ۶۶۳ نفر صفحه منتسب به او را فالوو کرده‌اند. هاشمی‌طبا هشت نفر را دنبال کرده است.
هاشمی‌طبا تا تاریخ ششم اردیبهشت ماه تنها ۵ پست به اشتراک گذاشته است.

▪️میرسلیم؛ بدون صفحه مشخص
مصطفی آقا میرسلیم چندین صفحه هواداری دارد که برخی از آن‌ها خود را تنها صفحه رسمی او می‌دانند. یکی از این صفحه‌ها که با بیش از ۳۰ هزار و ۸۰۰ فالوور، بیشترین تعداد دنبال‌کننده را در صفحه‌های هم‌نام او دارد، صفحه‌ای خصوصی و بسته است. این صفحه تنها پنج نفر را فالو کرده است و ۹۵ پست نیز به اشتراک گذاشته است.
دو صفحه دیگر از میرسلیم در اینستاگرام پیدا کردیم که توسط صفحه حزب موتلفه فالو شده بود. یکی از آن‌ها با نام حامیان مهندس میرسلیم است که ۱۹۰۷ دنبال‌کننده دارد و ۱۴ نفر را نیز دنبال کرده است.

صفحه دیگر فالو شده توسط حزب موتلفه که خود را تنها صفحه رسمی مهندس سیدمصطفی آقا میرسلیم نامیده، شش‌هزار و ۵۷۶ نفر فالوو دارد که ۱۹۰ نفر را هم دنبال کرده است. البته از میان این ۱۹۰ نفر به ندرت می‌توان چهره یا صفحه معروفی پیدا کرد. این صفحه، تاکنون ۱۲۰ پست به اشتراک گذاشته است.