کد خبر: ۱۶۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۷

هشدار امام جمعه تهران به کاندیداها؛ در مناظرات نظام را تضعیف نکنید، حرام است /حق نداریم تخریب کنیم

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مراقب باشیم در قضاوت هایمان غیرمنصفانه حرف نزنیم؛ ما حق نداریم کسی را کاندیدای ما نیست را تخریب کنیم.
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مراقب باشیم در قضاوت هایمان غیرمنصفانه حرف نزنیم؛ ما حق نداریم کسی را کاندیدای ما نیست را تخریب کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ آیت الله احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران، در خطبه‌های امروز خود پیرامون انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: طبق آیات گفتارها باید مستند و قابل اثبات باشد بنابراین کاندیداها و هواداران آنها در فضای انتخاباتی امروز کشور باید قول سدید داشته باشند و تخریب و تهمت در حرف هایشان نداشته باشند.

وی افزود: کاندیداها باید آمارهای درست و قابل اثباتی به مردم ارائه دهند. در شرایط کنونی کاندیداها باید مراقب باشند فضای انتخابات را فضای تفرقه افکنی نکنند.

اهم اظهارات امام جمعه موقت تهران را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*مراقب باشیم در قضاوت هایمان غیرمنصفانه حرف نزنیم؛ ما حق نداریم کسی را کاندیدای ما نیست را تخریب کنیم.

*گفت‌وگو در مناظر‌ه ها باید مانند بحث طلبگی باشد، زیرا این‌گونه مباحث براساس منطق و استدلال است، کاندیداها مصلحت نظام را در نظر بگیرند؛ اگر خروجی حرف آنها تضعیف اصل نظام است، گفتنش حرام است.

*مناظر‌ه‌های کاندیداهای انتخابات می‌تواند نشان دهد که چه کسی در شأن ریاست‌جمهوری است، مواظب باشیم در قضاوت‌ها غیرمنصفانه حرف نزنیم.در انتخابات هر کسی سلیقه ای دارد و مراقب باشیم در قضاوت هایمان غیرمنصفانه حرف نزنیم. یکی کاندیدای ما نیست اما حق نداریم آن را تخریب کنیم، اینها افراد قابلی هستند اگر چه نامزد موردنظر شما نباشند.

*فضای مجازی حقیقتی ترین فضاست به آنها که در این فضا فعالیت دارند می گوییم که اگر دین دارید دینتان را ضایع نکنید وکسانی که دین ندارند مرد باشند و هر حرف و تهمت و افترائی را در سایت آوردن خداپسندانه نیست و حرف زور است.

*{ با تبریک فرارسیدن ماه شعبان و مناسبت های پیش رو از جمله هفته کارگر}: باید به کار و کارگران توجه ویژه ای شود. مناسبت دیگر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشور است که به خوبی برگزار شد.

*{ با اشاره به حادثه شهادت مرزبانان در مرز میرجاوه}: از دستگاه دیپلماسی می خواهیم که برخورد قاطعی با موضوع داشته باشند، از دولت مردان پاکستان هم توقع داریم این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

*اولین نکته ای که برای نظام در این انتخابات حائز اهمیت است حضور باشکوه مردم پای صندوق های رأی است که ما مطمئنیم این اتفاق به بهترین شکل می افتد.

*نکته مهم دیگر در خصوص انتخابات  تلاش دشمنان انقلاب برای مهندسی انتخابات است. به لطف خدا در ۲۹ اردیبهشت مردم با حضورشان مشت محکمی بر دهان دشمنان می زنند. مسئله دیگر این است که شورای نگهبان کف صلاحیت ها را تعیین می کند اما مردم باید سقف صلاحیت را انتخاب کنند.

* باید رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که برنامه ای برای مشکلات معیشت مردم داشته باشد و با نشاط به دنبال حل مشکلات مردم باشد، مسئله بعد این است که دشمنان، نظام اسلامی را هدف قرار دادند باید کسی انتخاب شود که این تهاجم را قبول داشته باشد.

*فردی باید رئیس جمهور شود که تهاجم فرهنگی را باور داشته باشد، باید رئیس جمهوری را برگزینیم که منطقش، منطق امام راحل باشد که فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است. ما رئیس جمهوری می خواهیم که اگر آمریکایی ها در هر سطحی به ایران توهین کردند در همان سطح با قاطعیت جوابشان بدهد.

*رئیس جمهوری باید انتخاب شود که قانون مدار باشد نه حزبی مدار، به هیچ کس اجازه رانت خواری ندهد و با بستن منافذ فساد، قاطعانه با فساد برخورد کند، هر کسی که می خواهد باشد.

*رئیس جمهوری در شأن مردم ایران است که ساده زیست باشد و خود را در سطح مردم بداند و از اشرافی گری و تجمل دوری کند و البته نگاهش برای حل مشکلات به درون کشور باشد نه اینکه تکیه گاهش دشمنان ملت باشد.

* رئیس جمهوری در شأن مردم ایران است که نه تنها زبان انتقاد گران را نبندد بلکه انتقادگران سازنده را تشویق کند و با انتخاب همکاران شایسته که تقوا، تعهد و تجربه و تخصص ویژگی بارز آنهاست به دنبال حل مشکلات مردم باشد.

* رئیس جمهوری در شأن مردم است که ولایت مداری را در عمل قبول داشته باشد و قانوناً و شرعاً به آن اعتقاد داشته باشد.