کد خبر: ۱۶۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۶۰

واقعیت خبری که قالیباف مقابل دوربین به نمایش گذاشت

در مناظره امروز محمد باقر قالیباف با نشان دادن یک برگ خبر مدعی شد که روحانی قبلا قول ایجاد سالانه ۴ میلیون شغل را داده بود. خبرنگاران بلافاصله اصل این خبر را در صفحات توئیتر و تلگرام به نمایش گذاشتند.
در مناظره امروز محمد باقر قالیباف با نشان دادن یک برگ خبر مدعی شد که روحانی قبلا قول ایجاد سالانه ۴ میلیون شغل را داده بود. خبرنگاران بلافاصله اصل این خبر را در صفحات توئیتر و تلگرام به نمایش گذاشتند. متن خبر گویای آن است که روحانی در اظهاراتش تاکید می کند که اگر ایران بتواند میزان جذب توریسم را به ۱۰ میلیون نفر برساند آنگاه خواهد توانست با کسب درآمد ۱۳ میلیارد دلاری ۴ میلیون شغل در زمینه گردشگری ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در متن خبر مذکور که توسط خبرنگاران با قلم درشت به نمایش گذاشته شده است رئیس جمهوری با صراحت می گوید که در صورت جذب ۱۰ میلیون توریست و کسب درآمد ۱۳ میلیارد دلاری ایران قادر خواهد بود ۴ میلیون شغل ایجاد کند. بنابراین متن خبر با اظهارات و ادعای کاندیدای اصولگرایان(قالیباف) مغایرت کامل دارد.

از سوی دیگر شمار زیادی از خبرنگاران در توئیت های خود نسبت به تقلید و تکرار چند باره یکی از جملات کاندیدای اصلاح طلبان توسط قالیباف اعتراض داشتند. کاندیدای اصلاح طلبان و سبزها در مناظره سال ۸۸ این جمله را خطاب به احمدی نژاد اعلام کرد که برخی به دوربین نگاه می کنند و به مردم دورغ می گویند امروز قالیباف تلاش کرد این جمله معروف نامزد آن روز اصلاح طلبان را علیه روحانی و جهانگیری بکار گیرد ولی حرکت او با واکنش تند خبرنگاران اصلاح طلب روبرو شد.