کد خبر: ۱۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۹۸

وقتی نتانیاهو از دست دادن با وزیر خارجه امریکا خودداری کرد

ایرنا: رسانه های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه فاش کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا از دست دادن با وی خودداری کرده است.
[نتانیاهو از دست دادن با وزیر خارجه امریکا خودداری کرد]

به گزارش خبرگزاری یونایتد پرس٬ این گزارش ها حاکی از آنست که در پی اخبار منتشر شده درباره احتمال توافق کشورهای1+5 با ایران پیرامون برنامه هسته ای این کشور٬ نتانیاهو در دیدار تنش بر انگیز روز جمعه خود با وزیر خارجه آمریکا از دست دادن با وی خودداری کرده است.

رادیو رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که نتانیاهو وارد اتاق فرودگاه بن گوریون نزدیک تل آویو شد٬ در حالی که کری نشسته بود خطاب به وی گفت که همینجا منتظر باش٬ برای مصاحبه می روم و بر می گردم.

پس از آنکه نتانیاهو با رسانه ها مصاحبه کرد و تصمیم کشورهای بزرگ به ویژه ایالات متحده برای امضای توافقنامه با ایران را مورد حمله قرار داد٬ آن را ˈخطرناک و بدˈ خواند و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی هیچ تعهدی به آن نخواهد داد.

بر پایه این گزارش نتانیاهو پس از آن به اتاقی که کری در آن منتظر بود برگشت٬ اما از دست دادن با وی امتناع کرد.

بنا بر گزارش رادیو رژیم صهیونیستی کری درباره چگونگی برگزاری دیدار از وی پرسید٬ اما نتانیاهو با عصبانیت شدید جواب داد و گفت ˈهر طور که می خواهی برگزار کن.ˈ

کری که شاهد خشم شدید نتانیاهو بود از همه معاونان و همراهان خواست تا اتاق را ترک کنند و جلسه دو نفره آنان پشت درهای بسته برگزار شد.

در پرتو تنش میان کابینه رژیم صهیونیستی و آمریکا در پی گفتگوی این کشور با ایران و نگرانی های این رژیم از کاهش تحریم ها به دلیل امضاء توافق نامه احتمالی درباره پرونده هسته ای ایران٬ رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از ˈدان شابیروˈ سفیر آمریکا در تل آویو اعلام کردند: ˈدر همه حالات از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خودداری خواهیم کرد و در این مورد شکست نمی خوریم زیرا هنوز گزینه نظامی بر روی میز مذاکرات وجود داردˈ.

بدین ترتیب عصر روز گذشته هیات آمریکایی به ریاست ˈووندی شرمانˈ پس از آنکه مسوولان و فرماندهان رژیم صهیونیستی را در جریان جزئیات مذاکره گروه 1+5 با ایران قرار دادند٬ سرزمین های اشغالی را به سمت آمریکا ترک کردند.

رادیو رژیم صهیونسیتی افزود که هیات آمریکایی در متقاعد کردن فرماندهان و مقامات عالی رتبه رژیم صهیونیستی در این باره که توافق نامه امضاء شده با ایران خطری برای این رژیم ندارند٬ موفق نبودند.

از سوی دیگر٬ ˈشاوول موفازˈ وزیر دفاع اسبق این رژیم٬ در این خصوص گفت: اسراییل در برهه کنونی به همراهی آمریکا نیاز دارد و ما در چنین شرایطی باید کاملا آماده باشیم اما بر عکس فاصله زیادی میان ما و جود دارد.

موفاز افزود: معتقدم که این مسیر خطرناکی است و همه چیز علیه ما تمام می شود.