کد خبر: ۱۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۹۹

هشدار کاخ سفید به کنگره: مخالفت با توافق با ایران می تواند به جنگ منتهی شود/مردم آمریکا نمی خواهند به جنگ بروند

کارنی افزود: امریکا همچنان در حال تلاش برای دستیابی به توافق است. به همین منظور گفتگوهای بیشتری در اواخر این ماه برنامه ریزی شده است.
کاخ سفید در واکنش به تلاش برخی از اعضای کنگره برای تصویب تحریم های جدید علیه ایران هشدار داد كه مخالفت با توافق با ایران می تواند به جنگ منتهی شود.

به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری تیک Tik.ir به نقل از خبرگزاری فرانسه، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در تشدید انتقاد از مخالفان توافق موقت پیشنهادی با تهران در کنگره، گفت: مخالفت با دیپلماسی ممکن است برای پرزیدنت اوباما گزینه ای جز توسل به نیروی نظامی علیه برنامه اتمی ایران باقی نگذارد.

وی تصریح کرد: مردم آمریکا نمی خواهند به جنگ بروند.


کارنی افزود: امریکا همچنان در حال تلاش برای دستیابی به توافق است. به همین منظور گفتگوهای بیشتری در اواخر این ماه برنامه ریزی شده است.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: هر توافقی که صورت بگیرد مسلما براساس استانداردهای ما خواهد بود و از عدم تولید سلاح هسته ای توسط ایران اطمینان حاصل می کند.

برخی از قانونگذاران آمریکا با تمایل رئیس جمهوری به کاهش تحریم ها بر ایران، حتی بطور موقت، مخالف هستند و می خواهند بر مجازات های اقتصادی افزوده شود. به درخواست دولت اوباما، بررسی و تصویب لایحه تحریم ها در کمیته بانکداری سنا متوقف شد، اما، بنا به گزارش آسوشیتد پرس، روشن نیست قانونگذاران چه مدت دیگری حاضر خواهند بود صبر کنند.