کد خبر: ۱۶۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۹۹

بیانیه بذرپاش خطاب به روحانی

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه چه معنا دارد مردم تورم ۳۰ درصدی حس کنند ورئیس جمهور در سخنرانی ها و آمارسازی ها بفرمایند ۱۰% گفت: آمار برای فهم حقایق است نه رنگ آمیزی وقایع.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مهرداد بذرپاش، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به حسن روحانی درباره شرایط بحرانی اقتصاد کشور نوشت:

در این نامه آمده است: آقای روحانی دفاع شما از عملکرد جاری و پافشاری غیرمنطقی بر استمرار رویه‌های کنونی، این نگرانی را ایجاد کرده است که مسئولین دولت یازدهم، حتی در این روزهای کوتاه باقیمانده نیز واقف بر وخامت اوضاع اقتصادی کشور و فشاری که به ویژه بر قشر محروم جامعه وارد می‌شود نیستند.

مهرداد بذرپاش با استناد به گزارش‌های رسمی نهادهای دولتی و نیز شواهد میدانی، افزود : وضعیت اقتصادی کشور، در بخش‌های مختلف در شرایط اورژانسی قرار گرفته لذا لازم دانستم تصویر روشنی را از وضعیت جاری کشور و نقش تصمیمات و سیاست‌های نادرست تیم اقتصادی دولت یازدهم در شکل‌گیری وضع موجود، خدمت شما و ملت شریف ایران ارائه دهم.

۱- مسئولان دولت یازدهم ، حتی در این روزهای کوتاه باقی مانده نیز واقف بر وخامت اوضاع اقتصادی کشور و فشاری که به ویژه بر قشر محروم جامعه وارد می شود نیستند .

۲- اگر آن دولت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان را به ۴۶۰ هزار میلیارد تومان رساند و شما منتقد آن بودید ، شما ۴۶۰ هزار میلیارد را به ۱۳۰۰ میلیارد تومان رساندید .

۳- دولت دوازدهم کار خود را با۱۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی آغاز خواهد کرد .

۴- نرخ تورم در سایر استانها بسیار بیشتر از تهران افزایش یافته و این بدترین رفتار دولت در راستای حمایت از مناطق کم برخوردار است .

۵- چه معنا دارد مردم تورم ۳۰ درصدی حس کنند و شما در سخنرانی ها و آمارسازی ها بفرمایید ۱۰%

۶- راه کنترل تورم فقط و فقط افزایش تولید داخلی و بهره وری است و عوارض داروهای انقباظی تیم اقتصادی شما برای جسم بیمار اقتصاد کشور در بخش های مختلف اقتصادی در حال متورم شدن است .

۷-زیاده روی شما در استفاده از اوراق بدهی تعهدزا کشور را در آستانه یک بحران بزرگ بدهی قرار داده است .

۸- با این رویکرد اقتصادی شما دولت تا سال ۱۴۰۰، معادل بیش از ۵۰ % تولید ناخالص داخلی ، بدهی خواهد داشت .

۹-رشد اقتصادی باید در صنعت ،کشاورزی و خدمات دیده شود . رشد اقتصادی که شما مدعی آن هستید حاصل فروش نفت و میعانات گازی است و خام فروشی نه برای اقتصاد کشور ما ، بلکه در هیچ اقتصادی در دنیا پسندیده نیست .

۱۰- آقای روحانی ، آمار برای فهم حقایق است نه رنگ آمیزی وقایع

۱۱- کمتر از ۱۰ سال برای اصلاح ساختار نظام بازنشستگی کشور وقت داریم . اگر با همین روال پیش برود تا ۱۰ سال آینده تقریبا کل بودجه کشور باید صرف کسری بودجه صندوق های بازنشستگی شود .

۱۲- شما چطور ساختمان ریاست جمهوری را اداره می کنید که پرخرج ترین نهاد ریاست جمهوری بعد از انقلاب شده است . هزینه این لوکس نشینی شما در ساختمان ریاست جمهوری را مردم می دهند .

۱۳- با رویکرد کنونی شما اشتغال جایگاهی در برنامه و بودجه کشور ندارد و هیچ سیستمی برای فرماندهی و پاسخگویی در امر اشتغال در دولت نیست .

۱۴- معدنکاری را مردم ما تحمل می کنند و ثروتش عایدی کشورهای دیگر می شود . این حاصل خام فروشی هاست .

۱۵- چرا معاملات سهام بانک ها نزدیک به یک سال است که متوقف شده ؟ سهامدارانی که سهم این بانک ها را با وعده های دولت شما خریده اندچه گناهی دارند که نمی توانند به پول خودشان دسترسی داشته باشند ؟چرا با اعتماد مردم به بازار سرمایه بازی می کنید ؟

۱۶ - آنچه که امروز در بورس دیده می شود رکود است نه ثبات . متاسفانه دولت یازدهم با بی تدبیری و نگاه جزیره ای در این ۴ سال ، اعتماد سهامداران به بورس را از بین برد و بازار محوری در اقتصاد ایران را سالها به تعویق انداخت .

۱۷- قریب به ۲۰۰ هیئت تجاری در این مدت به ایران آمدند . اما چه بدست آورده ایم ؟ سرمایه گذاری خارجی در دولت شما به کمترین میزان خود در دهه گذشته رسیده است .

۱۸ - سه روز مانده به انتخابات یارانه ها را مجدد برقرار می کنید . شما در مورد مردم چه فکری می کنید !؟
*مهر