کد خبر: ۱۶۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۶۱

تردید را کنار بگذارید

براساس آمار وزارت کشور، هم اکنون ۵۶ میلیون ایرانی واجد شرایط رأی دادن هستند، تخمین زده می‌شود که از این میزان ۲۰ تا ۲۵ میلیون نفر پای صندوق‌های رأی بیایند.
براساس آمار وزارت کشور، هم اکنون ۵۶ میلیون ایرانی واجد شرایط رأی دادن هستند، تخمین زده می‌شود که از این میزان ۲۰ تا ۲۵ میلیون نفر پای صندوق‌های رأی بیایند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اما نزدیک به ۲۵ میلیون رأی در اختیار آرای خاکستری است که هنوز مردد بوده و مصمم به شرکت در انتخابات نیستند. درحالی که جذب ۱۰ تا ۲۰ درصد این آرا، تغییر زیادی را در سرنوشت آینده کشور رقم می‌زند و می‌تواند با انتخاب یک رئیس جمهور، مسیر کشور را به سمت دیگری هدایت کند. البته مهم‌ترین دلیل یا پیام عدم شرکت در انتخابات، اعتراض به برخی خواسته‌های اجتماعی و سیاسی موجود است، اما چگونه می‌توان نقش رؤسای جمهور را در تغییرات ایجاد شده، نادیده گرفت. شما اگر همین سه دوره ریاست جمهوری‌های گذشته را با هم مقایسه کنید، می‌توانید متوجه شوید که تغییرات در هر دوره‌ای تا چه اندازه متفاوت از دوره‌های قبل یا بعد بوده است. آیا تغییراتی که در دوره ریاست جمهوری یک فرد در حوزه سیاست خارجی و داخلی افتاد با دوره قبل یکسان بود؟ آیا می‌توان گفت که سیاست‌های دولت قبل در این سه سال و نیم دولت اکنون ادامه یافته است؟ آیا وضعیت ایران در حوزه خارجی و داخلی و بویژه وضعیت اقتصادی کشور در هر دوره‌ای تغییر نکرده است؟ قطعاً در هر دوره‌ای سیاست‌های جدیدی اتفاق افتاده که با انتخاب ما و شرکت کردن در انتخابات محقق شده است. به هرحال تغییرات با ورود هر رئیس جمهوری به سپهر سیاسی کشور چشمگیر می‌شود. البته هر دوره‌ای با وجود تغییراتی که ایجاد می‌کند، ضعف‌ها و نقص‌هایی هم دارد، اما هر اندازه که بخواهیم ناامیدانه و بدبینانه نگاه کنیم، بازهم در دوره‌هایی، تغییرات مثبت زیادی به وجود آمده است و نمی‌توانیم بگوییم به فرض در این چند سال، هیچ تغییری اتفاق نیفتاده و همان سیاست‌های اشتباه دوره قبل ادامه یافته است. بنابراین مشارکت مردم در تعیین سرنوشتشان بسیار مهم است و مردم می‌توانند با رأی خود حامل تغییر و تحول باشند. قوه مجریه نهاد بسیار تأثیرگذاری است و به استثنای مجلس جزو نهادهایی است که از سوی مردم تعیین می‌شود. براین اساس استدعا دارم تا تردیدتان را کنار گذاشته و با یقین رأی بدهید و افکار غلط و ناامیدانه را کنار بگذارید. البته ممکن است رأی بدهیم و تغییری هم اتفاق نیفتد، اما اگر شرکت نکنیم، یقیناً هیچ تغییری به وجود نمی‌آید.