کد خبر: ۱۶۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۶

همکاری ۱۰ میلیون خیر با کمیته امداد

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: ۱۰ میلیون خیر شناسنامه‌دار با کمیته امداد امام خمینی(ره) همکاری دارند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ابوالقاسم رستگار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌هایی که در حوزه مشارکت‌های مردمی منجر به درآمد می‌شود دو دسته هستند یکی طرح‌های عمومی نظیر صدقات و زکات و مابقی طرح‌ها مبتنی بر نیاز هستند مثل طرح اکرام ایتام که حامیان ایتام را تحت حمایت خود قرار داده و آنان از خدمات درمان، تامین مسکن و معیشت از سوی حامیان خود برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: درآمدها ۲۵ درصد کل خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) را تشکیل می‌دهند و ۷۵ درصد از بخش دولتی تامین می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: ۲۹۲ میلیارد تومان صدقات در سال گذشته جمع‌آوری شده که این صدقات در همان شهرهایی که جمع‌آوری شدند هزینه می‌شود.

وی افزود: سال گذشته در طرح اکرام ۴۰۸ میلیارد تومان کمک از سوی ۸۵۰ هزار حامی به ۲۸۰ هزار یتیم شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه سرانه کمک به هر تیم در لرستان ۱۴۰ هزار تومان نقدی و غیرنقدی است، گفت: این درحالیست که سرانه کمک به ایتام در کشور ۱۶۰ هزار تومان است.

رستگار با اعلام اینکه ۱۰ میلیون خیر شناسنامه‌دار با امداد امام در کشور همکاری دارند، اضافه کرد: در طرح اکرام ۵۰۰ نفر از حامیان طلایی هستند به این معنا که بیش از ۵۰ نفر را تحت پوشش دارند و یا بالای دو میلیون تومان به امداد کمک می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین 2800 نفر از ایتام دارای رنکینگ نقره‌ای هستند.

وی ادامه داد: هشت درصد کمک‌های مردمی از طریق روش‌های نوین و الکترونیکی است و تا پایان برنامه ششم باید آن را به ۸۰ درصد برسانیم.

رستگار اضافه کرد: سال گذشته میزان زکات جمع‌آوری شده ۲۶۸ میلیارد تومان بوده که ۶۰ درصد آن صرف نیازمندان و ۴۰ درصد صرف پروژه‌های در دست ساخت نظیر مسجد می‌شود و از این میزان زکات جمع‌آوری شده 8100 میلیارد تومان در لرستان هزینه شده است.

وی گفت: در جشن نیکوکاری عملکرد خوبی داشتیم و ۱۳۲ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد که ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.رستگار یادآور شد: سرانه پرداخت صدقه برای هر نفر در لرستان ۳۹۰۰ تومان و در کشور ۳۷۰۰ تومان است
*ایسنا