کد خبر: ۱۶۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۴

سرمازدگی باغات چای کشور

رئیس اتحادیه چایکاران با بیان اینکه چین اول برگ سبز چای حدود ۵ روز تمام می‌شود، گفت: میزان تولید برگ سبز چای به دلیل سرمازدگی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ایرج هوسمی در گفتگو با مهر با بیان اینکه چین اول برگ سبز چای به صورت موردی از  ششم الی هفتم اردیبهشت ماه و به صورت عمده از اواسط همین ماه آغاز شده است، اظهارداشت: برداشت برگ سبز چای همچنان ادامه دارد و تا حدود ۵ روز آینده به طول می‌انجامد.  

وی با اشاره به اینکه هنوز آمار دقیقی از میزان برداشت برگ سبز چای در این دوره در دست نیست، ادامه داد: اما میزان برداشت برگ سبز در چین اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر است که دلیل آن نیز سرمازدگی است.

رئیس اتحادیه چایکاران اضافه کرد: در مجموع اگر وضعیت آب و هوایی مقداری مساعدت کند می‌توان این کاهش تولید را در دور دوم بهره برداری (چین دوم) جبران کرد.  

هوسمی با بیان اینکه چین دوم برگ سبز چای بین ۱۰ تا ۱۵ خردادماه آغاز خواهد شد، درباره پرداخت مطالبات چایکاران نیز افزود: استاندار گیلان اخیرا اعلام کرده که مطالبات مربوط به برگ سبز خریداری شده در نیمه اول اردیبهشت، به زودی پرداخت خواهد شد که البته رقم این مطالبات هم خیلی زیاد نیست.  
*مهر