کد خبر: ۱۶۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۱

هکر تلگرامی در دام پلیس

فرمانده انتظامی جیرفت از دستگیری هکر تلگرامی در این شهرستان خبر داد.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سرهنگ ماشاالله ملایی در جمع خبرنگاران گفت:یک ماه پیش خانمی با مراجعه به پلیس در یکی از شهرستانهای استان شکایتی را مبنی بر پخش عکسهای شخصی خود در فضای مجازی مطرح می کند.

وی افزود: پس از این شکایت پلیس فتای جیرفت با انجام اقدامات فنی در صدد کشف این موضوع اقدام به انجام کارهای فنی لازم در فضای مجازی می نماید که پس از پیگیری های لازم سرنخ ماجرا به جوانی 23ساله در جیرفت می رسد که عامل توزیع عکسها در فضای مجازی بوده است.

ماشاالله ملایی بیان کرد: این جوان 23ساله که هکر تلگرامی بوده است با ارسال لینکی به تلگرام یک خانم در فضای مجازی خصوصی خود را نماینده تلگرام برای ارائه خدمات معرفی می کند.

وی گفت: پس از ارسال این لینک خانم و سوژه مورد نظر لینک را باز و از این طریق مورد هک تلگرامی قرار می گیرد و کلیه اطلاعات شخصی بارگزاری شده در تلگرام در اختیار هکر قرار می گیرد.

فرمانده انتظامی جیرفت با بیان اینکه این خانم با بی دقتی در مرحله اول عکسهای خیلی خصوصی خود را در تلگرام بارگزاری کرده و از طرفی بدون توجه به خطرات فضای مجازی اقدام به باز کردن لینکی می کند که نا شناس و تقلبی است.

وی بیان کرد: این هکر پس از دریافت عکسهای خصوصی این خانم مجموعه عکسها را با هدف کسب درآمد نا مشروع در فضای مجازی به فروش می رساند .

فرمانده انتظامی جیرفت با بیان اینکه این متهم که با تلاش نیروهای پلیس فتای جیرفت دستگیر شده است هم اکنون با اعتراف به اقدام انجام داده در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته است تا مرحله دیگری از پرونده در دستگاه قضایی دنبال شود.

سرهنگ ملایی با تهدید خواندن فضای مجازی گفت: از همه مردم ،خانواده به ویژه خانمهای جوان تقاضا دارد از بارگزاری و تبادل عکسهای خصوصی خود در فضای مجازی جدا خود داری کنند.
* باشگاه خبرنگاران جوان