کد خبر: ۱۶۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۳

فقر، کمر کار دانشجویی را می‌شکند

قطب الدین صادقی معتقد است، کار دانشجویی بسیار فقیر است و در هیچ جای دنیا گروه های دانشجویی پول زیادی ندارند تا بخواهند تمامی امکانات را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ قطب‌الدین صادقی در خصوص اجرای آثار دانشجویی گفت: «اجرای تئاتر دانشگاهی چندین ویژگی دارد؛ در مرحله اول کار دانشجویی بسیار فقیر است و در هیچ جای دنیا گروه های دانشجویی پول زیادی ندارند تا بخواهند تمامی امکانات را فراهم کنند ولی به جای نبود پول، ایده های خلاقانه و قوت جسمانی دارند و در همه جای دنیا ادای تئاتر های تجاری را در نمی آورند و از نظر شکلی یک تئاتر نوگرا هستند.»
 
او افزود: «تئاتر دانشجویی باید یکسری تجربیات تازه را داشته باشد و یک زبانی متناسب با نسل خودش پیدا کند ولی محتوای جسورانه ای داشته باشد و خط قرمز را رد کند. به مباحثی وارد شود که گروه های حرفه ای و تجاری یا سنتی به آن وارد نمی شوند.»
 
صادقی پیرامون توجه وزارت علوم به درخواست های دانشجویان بابت وضعیت بد موجود در تئاتر اظهار داشت: «وزارت علوم باید در چارچوب وظایف خود کمک کند ولی در چارچوب فضای دانشگاهی نه؛ چراکه در هیچ جای دنیا اینطور نیست و خود دانشگاه ها باید به دانشجو کمک کند. چه فایده که دانشگاه پول بگیرد ولی خرجی برای دانشجو نکند؟!»
* باشگاه خبرنگاران جوان