کد خبر: ۱۶۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۰

آخرین وضعیت آزادراه حرم تا حرم

عقد قرارداد جدید آزاد راه‌های حرم تا حرم از جمله گرمسار به سمنان و نیشابور به مشهد با سرمایه گذاران منعقد شده و ساخت برخی از قطعات آن نیز آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به اینکه کنارگذر جنوبی تهران به البرز به طول ۱۵۸ کیلومتر، پیشرفت ۲۴ درصدی داشته، گفت: پیشرفت فیزیکی این آزاد راه با استفاده از نیروهای متخصص بسیار خوب بوده و ۴۰ کیلومتر از این آزاد راه تا چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی در ادامه به آزاد راه حرم تا حرم اشاره کرد و گفت: بعد از بهره برداری از قطعه قم-گرمسار در سال ۹۳، وقفه‌ای در ادامه روند ساخت این آزادراه به وجود آمد اما با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، هم اکنون قرارداد ساخت سایر قطعات در حال نهایی شدن است تا اجرا و تکمیل این آزاد راه موجب کاهش مسیر تهران تا مشهد شود.

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور تصریح کرد: عقد قرارداد جدید قطعات آزاد راه‌های حرم تا حرم از جمله گرمسار به سمنان و نیشابور به مشهد با سرمایه گذاران منعقد و ساخت برخی از قطعات آن نیز آغاز شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: قطعات مختلفی از پروژه‌های تهران تا بندر عباس، آزاد راه شیراز - بوشهر، تهران- اهواز و بندر امام، مسیر تهران به شمال، تهران - تبریز و تبریز تا بازرگان، تهران -همدان، کرمانشاه و ایلام در حال ساخت است.

میر شفیع اظهار داشت: قرارداد ساخت کریدور آزادراه ۸۰۰ کیلومتری بندرعباس، نطنز، قم، سلفچگان، ساوه، بوئین‌زهرا، قزوین با کنسرسیومی متشکل از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی منعقد شده است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها به آزادراه تبریز، مرند و بازرگان اشاره کرد و گفت: این آزادراه‌ها در مرحله مذاکره برای عقد قرارداد مشارکت با سرمایه‌گذاران داخلی قرار دارند.

میر شفیع در پایان یادآور شد: قرارداد قطعات آزاد راه همدان به کرمانشاه نیز منعقد شده که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
* باشگاه خبرنگاران جوان