کد خبر: ۱۶۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۸

افرادی که شماره ملی ندارند با این شماره تماس بگیرند

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت:برای شرکت در انتخابات به همراه داشتن شناسنامه و شماره ملی الزامی است و افرادی که شماره ملی ندارند یا به خاطر ندارند از طریق تماس تلفنی در سراسر کشور با شماره ۶۶۷۰۷۱۳۱-۰۲۱اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سیف‌الله ابوترابی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: ۱۰خط امکان اتصال به شماره تلفن یاد شده را دارند و اپراتورها هم به طور زنده پاسخگو مردم هستند.

وی ادامه داد: این تلفن در سراسر کشور پاسخگوی مردم خواهد بود و تا پایان زمان اخذ رای نیز فعال است.

ابوترابی گفت : سازمان ثبت احوال و ادارات آن در سراسر کشور از ابتدای اخذ رای و تا پایان زمان اخذ رای که توسط ستاد انتخابات کشور اعلام می شود، فعال خواهد بود.

سن شرکت در انتخابات ۱۸سال تمام است 

سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره سن مجاز برای رای دادن، گفت: براساس قانون حداقل سن رای دادن ۱۸ سال تمام است و کسانی که تا ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ به این سن برسند می توانند در انتخابات آینده شرکت کنند.

براساس آمار رئیس ستاد تبلیغات انتخابات کشور، تعداد واجدان شرایط حضور در انتخابات آینده ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر است که یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۴ نفر آنان را رای اولی ها تشکیل می دهند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا امروز جمعه ۲۹ اردیبهشت جاری همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

*ایرنا