کد خبر: ۱۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

واکنش شدید اهالی محیط زیست به فتح‌الله‌زاده و ادبیاتش

وقتی فتح‌الله‌زاده در واکنش به دیدار بلاتر با رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با همان ادبیات خاص خودش لب به انتقاد گشود و از فدراسیون انتقاد کرد که چرا به جای اینکه برای بلاتر برنامه ملاقات با مدیران لیگ را ترتیب دهند او را می‌برند به دیدن مرغ و گوسفندها حتی تصورش را نمی‌کرد که این ادبیات با واکنش محیط زیستی‌ها روبه‌رو شود. محیط بان دماوند نامه‌ای را خطاب به مدیر عامل استقلال تنظیم و منتشر کرده تا او را از به کار بردن چنین ادبیاتی و بی توجهی به حفظ محیط زیست پشیمان کند:

به برادر ارجمند جناب آقای فتح الله زاده مدیریت محترم باشگاه استقلال
از محیط بان دماوند

احتراما سفر آقای بلاتر رییس فدراسیون جهانی فوتبال FIFA و ورود مسئولین ورزشی و آقای کفاشیان و سایر ورزشکاران به موضوع یوزپلنگ آسیایی که در کشورمان در حال انقراض است و  مهمتر از آن اصل پنجاهم قانون اساسی که حفظ محیط زیست وظیفه همگان است، توجه افکار عمومی را به وضعیت اسفبار فعلی محیط زیست اعم از خشک شدن تالاب ها، کشتار بی رویه حیات وحش و آلودگی کلان شهرها باعث خوشحالی مردم و جامعه حامی محیط زیست گردید.

البته جنابعالی می دانید که محیط زیست سالم و ورزش ارتباطی مستقیم در سلامت جسمانی و روحی و روانی جامعه دارد و این حقیر افتخار این را دارم که در شغل مقدس محیط بان و حفظ حراست از مواهب الهی که متعلق به نسل آینده و حال می باشد، خودم از دوستداران ورزش و به خصوص ورزش تیراندازی و کوهنوردی و علاقه مند به ورزش فوتبال و هوادار تیم آبی پوش استقلال هستم ولی جای تاسف است که یک حرکت فرهنگی و آموزشی و جلب نظر مردم به اهمیت محیط زیست که در یک دهه اخیر به شت تخریب شده است و بازدید از تنوع زیستی گیاهی و جانوری کشور را به دیدن مرغ و گوسفند تشبیه کرده اید؟!!

آقای فتح الله زاده یقین بدانید که دریاچه ای همانند دریاچه ارومیه را با پول میلیاردی باشگاه استقلال و اگر امثال من هم به کمک شما بیایم، نمی توانیم بسازیم!

آیا شما می دانید هم اکنون روزی چندین قربانی آلودگی محیط زیست را به طور خاموش تجربه می کنیم!

آیا می دانید همان گونه هایی که شما مرغ و گوسفند می بینید (شیر ایران و ببر مازندران) را پنجاه سال پیش از دست داده ایم و الان باید التماس کشورهایی همچون هندوستان کنیم تا مشابه اش را برای باغ وحش بگیریم!

آیا می دانید که اگر طبیعت و محیط زیست را تخریب کنیم همان مرغ و گوسفند را هم من، شما و نسل آینده نخواهند دید؟

آقای فتح الله زاده شما تعریف هوای پاک، محیط زیست سالم، تالاب های شاداب، جنگل های زیبای شمال و زاگرس، رودخانه های خروشان و پاک، لاله های واژگون، شقایق های پارک ملی لار و دنا، مرال های چالوس و ساری، آهوهای موته و شیراحمد و سهرین، کل و بزهای البرز مرکزی، قوچ های اوریال درگز، یوزها و پلنگ های توران، جبیرهای پارک ملی کویر و گربه پالاس و جنگلی دماوند و هزاران گونه های جانوری و گیاهی که نشانه هایی از خالق هستی و نعمت های خدادای است را فقط در مرغ و گوسفند اهلی دیدید که اینچنین محیط بانان و جامعه حامی محیط زیست را ناامید کردید.

آقای فتح الله زاده از جنابعالی به عنوان پیشکسوت ورزشی انتظار نمی رفت. آیا می دانید برای حفظ عرصه های طبیعی، حیات وحش و محیط زیست کشور عزیزمان ۱۱۶ شهید محیط بان و بیش از ۲۰۰ جانباز را از بهترین فرزندان این مملکت را تقدیم نمودیم؟

لذا انتظار می رفت جنابعالی به تبعیت از رییس محترم فیفا آقای بلاتر و آقای کفاشیان و سایر ورزشکاران دوستداران محیط زیست به ویژه فوتبالیست همیار محیط زیست آقای آندرنیاک تیموریان که برای نجات یک پروانه در حین بازی فوتبال یک حرکت زیبا انجام داده اند، حامی حامیان محیط زیست و محیط بانان عزیزی که شبانه روز در صیانت از این مواهب الهی هستند، باشید.

ارادتمند شما، عباس میرزاکریمی / محیط بان دماوند
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
عباسعلی ظاهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
ایشان آآآقای دکتررررر فتح اله زاده هستند!!!!
کسی دارای دکتری میباشند از محیط زیست اطراف خود هیچ اطلاعی ندارند؟
راستی مدرکشو از کجا گرفته؟
راستی یه دکتر مملکت از محیط زیست هیچی نمیدونه ؟
جناب آقای دکتر از آقای آندرانیک تیموریان سئوال کردی چرا حین بازی اون پروانه رو نجات داد ؟