کد خبر: ۱۶۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۸۴

پایان جنجال تندروهای اصولگرا بر سر مدرک دکترای روحانی

کمیته حقیقت‌یابی دانشگاه گلاسکو انگلیس بعد از تحقیق و بررسی ادعای برخی از چهره های اصولگرا در باره اصالت رساله دکترای حسن روحانی را رد کرد . 
 
به گزارش ایرنا، در ایام انتخابات مشاوران دو کاندیدای اصولگرا جنگ روانی علیه مدرک و رساله دکترای روحانی به راه انداختند و مدعی شدند که بخش هایی از رساله وی بدون ذکر منبع  از کتاب و مقالات دیگر استفاده شده است. تاجایی که حتی خبرنگار صدا و سیما همسو با کاندیدای اصولگرا از روحانی خواست در این باره توضیح دهد. رئیس جمهوری نیز در پاسخ کنایه آمیز خود گفت که من از یکی از معتبرترین دانشگاههای انگلیس مدرک دکترا گرفتم و مثل کسانی نبودم که زمین دادند و مدرک گرفتند 
 
با این حال اصولگرایان این جنجال را به خود دانشگاه گلاسکو کشاندند و در نهایت به درخواست یکی از اساتید دانشگاه، کمیته حقیقت یاب گلاسکو به بررسی  ادعای مذکور پرداخت و در نهایت با صدور رای رسمی  اصالت رساله دکترای "حسن روحانی" را تایید کرد 
 
محسن الویری، استاد تاریخ اسلام در نامه‌ای به "سید حسن امین"، استاد راهنمای رساله دکترای حسن روحانی، از او خواست که نظرش را درباره این رساله بیان کند. حسن امین در پاسخ به این نامه نوشت: 
 
در اشراف و تسلط علمی جناب آقای دکتر حسن روحانی بر موضوع تحقیق رساله دکترای‌شان یعنی انعطاف‌پذیری حقوق اسلامی با تکیه بر عملکرد و تجارب جمهوری اسلامی ایران، جای هیچ گونه شبهه و تردید نیست.... متن پایان‌نامه دکترای ایشان هم محصول همین علم و اطلاع ایشان بوده و اصالت آن نیز مورد تایید بنده و نیز هیات ممتحنه متشکل از استاد راهنما و استاد مشاور و دو استاد داور قرار گرفته است. دانشگاه گلاسگو کالیدونیان نیز به دنبال ادعای سرقت علمی، کمیته حقیقت‌یابی را مامور بررسی مجدد این رساله کرد که اصالت آن را تایید کرد.