کد خبر: ۱۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۲۰

مرسدس بنز هیبریدی کم مصرف و مجلل S500 + تصاویر

مجله اینترنتی کمونه:مرسدس بنز سدان فول سایز و مجلل خود، S500 پلاگین هیبریدی را به نمایشگاه فرانکفورت آورده است.

ایده ساخت چنین خودرویی برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ کلید خورده بود. خودرویی که در عین لوکس و مجلل بودن، بتواند الگویی برای سایر سدانهای لوکس در بخش مصرف سوخت و آلودگی هوا باشد.

مرسدس بنز، بر روی این خودرو دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی قرار داده است که پیشرانه بنزینی آن قادر به تولید نیروی ۳۲۸ اسب بخاری و ۳۵۴ پوند فوت گشتاوراست و پیشرانه الکتریکی آن نیز توانایی تولید قدرت ۱۰۷ اسب بخاری و ۲۵۰ فوت پوند گشتاور است که در مجموع قدرت ۴۳۵ اسب بخاری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

مصرف سوخت این ماشین تنها ۳ لیتر در هر صد کیلومتربوده و این سدان لوکس ۰ تا ۱۰۰ را در عرض ۵٫۴ ثانیه پر می‌کند.

مصرف سوخت این ماشین تنها ۳ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده و این همان معیار و الگویی است که مرسدس بنز به دنبال آن بود. این سدان لوکس ۰ تا ۱۰۰ را در عرض ۵٫۴ ثانیه پر می‌کند و تا حداکثر ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد؛ و همچنین باتری های لیتیوم-یون ۶٫۱ کیلو وات ساعت آن را قادر می سازند تا تنها در حالت الکتریکی قادر به پیمودن یک مسافت ۳۰ کیلومتری باشد.

شارژ خودرو از طریق یک پریز نصب شده در زیر چراغ عقب صورت می گیرد. انرژی احیا شده از ترمز ها تیز باعث شارژ باتری در حین حرکت می شوند.

S500 هیبریدی از طیف وسیعی امکانات لوکسی بهره می‌برد که سان روف پانارومیک، ماساژور هر چهار صندلی، سیستم صوتی برمستر و دو مانیتور ۱۲٫۳ اینچی در داشبورد از جمله آن‌هاست. اما از همهٔ این‌ها که بگذریم این خودرو در مدل‌های پایه برچسب قیمت ۹۶,۸۲۵ دلاری و در مدل S63 AMG نیز قیمت ۱۴۰,۴۲۵ دلاری خورده است.

mercedes-benz-s500-plug-in-hybrid-2013-frankfurt-auto-show_2


برای مشاهده تصاویر خبر به این لینک مراجعه کنید