کد خبر: ۱۶۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۹۳

انفجار مهیب در یک سالن کنسرت در منچستر انگلیس / تلفات: 19 کشته، 50 زخمی

پلیس بریتانیا می گوید در انفجار در نزدیکی یک سالن کنسرت در شهر منچستر در شمال این کشور ۱۹ کشته و ۵۰ زخمی برجای گذاشته است.
پلیس بریتانیا می گوید در انفجار در نزدیکی یک سالن کنسرت در شهر منچستر در شمال این کشور ۱۹ کشته و ۵۰ زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش رویترز، رییس پلیس منچستر در یک کنفرانس خبری گفته است: ما در حال تحقیق در باره این انفجار به عنوان یک اقدامی تروریستی هستیم.

وی اضافه کرده است، در این حادثه دستکم ۱۹ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شده اند که مجروحان این حادثه به شش بیمارستان در منچستر منتقل شده اند.

رویترز می گوید، اجرای آریانا گرانده، خواننده آمریکایی در سالن «آرینا» منچستر پایان یافته بود که این انفجار روی می دهد.

یک سخنگوی آریانا گرانده،۲۳ ساله، هم گفته است که در این انفجار به این خواننده آسیبی نرسیده است.

گزارش ها حاکی است، در این سالن کنسرت که ظرفیت ۲۱ هزار نفر دارد، هزاران جوان و نوجوان، که بیشتر آنها دختر بودند، حضور داشتند.

گزارش ها حاکی است که این انفجار در دقایق پایانی کنسرت و در بیرون از سالن کنسرت روی داده است.

در همین حال، ترزا می، نخست وزیر بریتانیا نیز اعلام کرده است که تحقیقات درباره این حادثه به عنوان یک انفجار تروریستی خواهد بود.

رویترز می گوید، درصورتی که به طور رسمی تایید شود که انفجار منچستر یک حمله تروریستی بوده است، این انفجار مرگبارترین حمله تروریستی از سال ۲۰۰۵ تاکنون خواهد بود. در حملات تروریستی سال ۲۰۰۵ در لندن ۵۲ نفر کشته شدند.

تکمیلی//

واکنش توئیتری خواننده‌ای که در سالن کنسرتش در منچستر منفجر شد

آریانا گرانده، خواننده آمریکایی که در میان نوجوانان زیر ۱۵ سال محبوبیت فراوانی دارد در توییتر خود نوشته: "فروریختم. عمیقا به خانواده قربانیان تسلیت عرض می‌کنم. کلامی برای توصیف این ندارم."

بسیاری از شرکت کنندگان در کنسرت این خواننده پاپ آمریکایی، دختران نوجوان ۱۰ تا ۱۵ ساله بودند. کسانی که به توصیف والدین‌شان نخستین کنسرت بزرگ عمرشان را تجربه می‌کردند و ماه‌ها منتظر آمدن آریانا گرانده بودند.

*یک شاهد عینی در توصیف انفجار به سی ان ان گفت که همه جا را خون و تکه های اجساد فرا گرفته بود.