کد خبر: ۱۶۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۸۲

روحانی: اماما! بعضی ها تلاش کردند گروهی را از قطار انقلاب پیاده کنند، اما امروز مردم تصمیم گرفتند همه برگردند و سوار شوند/ این ملت تنها نخواهد ماند و به قله های سعادت می رسد

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور منتخب به همراه جمعی از اعضای هیات دولت یازدهم صبح امروز (سه شنبه 2 خرداد 1396) در نخستین برنامه های خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در حرم مطهر امام خمینی با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور منتخب به همراه جمعی از اعضای هیات دولت یازدهم صبح امروز (سه شنبه 2 خرداد 1396) در نخستین برنامه های خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در حرم مطهر امام خمینی با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

رئیس جمهور روحانی با گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر و حماسه دوم خرداد در بیست سال قبل گفت: اماما! تو به ما گفتی همه با هم! اگر همه با هم باشیم معضلات و مشکلات را حل می کنیم.
 
بخشی از سخنان رئیس جمهور منتخب در ادامه می آید:
 
- امروز به محضر امام آمدیم تا گزارش دهیم این مردم همانطور که شما باور داشتید همه جا قدرت مشارکت آنان می تواند گره ها را بگشاید، در انتخابات حضور یافتند. جای ایشان خالی بود که ٢٩ سال بعد از انقلاب اسلامی این حضور بی نظیر مردم که حدود ٤١ میلیون نفر رای دادند و ٤ میلیون نفر در صف ماندند و نتوانستند رای دهند را ببینند.
- امام! تو این راه را به ما آموختی و کلمه جمهوریت را به کار بردی! تو در نوفل لوشاتو شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را سر دادی.
- کلمه جمهوری را تو به ما آموختی. اگر انتخابات و حضور مردم پای صندوق آراء نبود نمی توانستیم در مقابل نقشه های دشمنان بایستیم.
- اگر به حضور مردم افتخار می کنیم، او این راه را به ما آموخت؛ او بود که می فرمود میزان رای ملت است. 
- اماما! تو انقلاب عظیم اسلامی را به ثمر رساندی! در قطار انقلاب افراد مختلف، اقشار مختلف و سبک های زندگی مختلف بودند.
- اماما! بعضی ها تلاش کردند گروهی را از قطار انقلاب پیاده کنند، اما امروز مردم تصمیم گرفتند همه برگردند و سوار شوند.
- اماما! تو به ما گفتی  همه با هم! اگر همه با هم باشیم معضلات و مشکلات را حل می کنیم. 
- ما معضلات مختلف داریم. مطمئنم با وحدت ملی و وجود خلف صالح شما آنها را حل خواهیم کرد. 
- سخنی هم با آیت الله هاشمی رفسنجانی دارم؛ هاشمی کسی بود که دوره گذشته او برای اولین بار مرا تشویق کرد که در انتخابات حضور یابم. او به من گفت چه کسانی در انتخابات حضور پیدا می کنند و وظایف سنگین روی دوش مرا گوشزد کرد. 
یاد آن هشت سالی که در جبهه ها با هم بودیم و کنار هور قدم می زدیم بخیر. هاشمی! من یادم هست که ما ٩ سال در مجلس، ٨ سال در دولت و سالها در مجمع بودیم؛ تو عزت ایران را می خواستی. 
- با حضور و مشارکت و نشاط مردم مسئولیت ما صد چندان شده است 
- اماما! تو در کنار مقربین الهی هستی. از روح مطهر پیامبر(ص) و ائمه بخواه که از خدا بخواهند مشکلات پیش روی ملت و تبعیض های ناروا حل شود. 
- این ملت تنها نخواهد ماند و به قله های سعادت می رسند. 
- همه تلاش ما این است که وعده هایمان محقق شود.
به گزارش جماران، رئیس جمهوری و جمعی از اعضای هیات دولت یازدهم در این مراسم با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران بار دیگر با آرمان های امام(س) تجدید میثاق کردند.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار امام و حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س)، رئیس جمهوری را همراهی می کردند.
حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی، محمد رضا نهاوندیان ،حسام الدین آشنا و مجید انصاری از دولت رییس جمهور را همراهی می‌کردند.
در ادامه این مراسم روحانی و اعضای هیات دولت با قرائت فاتحه یادو خاطره آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.