کد خبر: ۱۶۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۳

بازداشت ۶ تبعه ژاپنی به اتهام جاسوسی درچین

منابع دولتی در ژاپن اعلام کرده اند که دستکم شش تبعه این کشور را چینی ها از ماه مارس امسال تاکنون (اسفند ۹۵) به اتهام جاسوسی بازداشت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این خبر در حالی منتشر می شود که روزنامه نیویورک تایمز آمریکا هم می گوید چینی ها بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ میلادی نزدیک به ۲۰ جاسوس این کشور را شناسایی، دستگیر و یا کشته اند و چین هم این را برتری اطلاعاتی در برابر آمریکا دانسته است.

منابع آگاه در دولت ژاپن خاطر نشان کرده اند که سه نفر از شش ژاپنی دستگیر شده در استان «شاندونگ» در شرق چین و سه نفر دیگر در استان «های نن» در جنوب این کشور بازداشت شده اند.

هنوز در باره این افراد و جرم آنها اطلاع رسانی دقیقی نشده است اما این مناطق اصولا پایگاه های نیروی دریایی چین محسوب می شوند.
از سوی دیگر روزنامه ساوت چاینا از هنگ کنگ روز سه شنبه به نقل از منابع ژاپنی نوشت: چین دستگیری و بازداشت این افراد را به اطلاع دولت توکیو رسانده است.

دستگیری این شش نفر در رسانه های چین از جمله «یی سی» و «چاینا ارگ» نیز بازتاب داشته است.

سه نفری که در استان «های نن» در جنوبی ترین نقطه چین و در نزدیکی دریای جنوبی بازداشت شده اند بین ۲۰ تا ۵۰ سال سن دارند و گفته شده است که امنیت ملی چین را تهدید کرده اند.

چین در سال ۲۰۱۴ میلادی به عنوان بخشی از تلاش هایش برای افزایش نظارت بر فعالیت خارجی ها، پیش نویس قانون ضد جاسوسی را تهیه کرد اما این قانون در دسامبر سال ۲۰۱۵ به تصویب نمایندگان کنگره ملی خلق رسید.
*ایرنا