کد خبر: ۱۶۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۹۲

انتقاد صریح روحانی از شورای نگهبان / از همه توهین‌ها می‌گذرم اما از توطئه ۲۰۳۰ نه

رئیس جمهور منتخب مردم گفت: : هیات اجرایی پیشنهاد کرد که صندوق سیار در جاهایی که صف شلوغ است ببریم ولی شورای نگهبان اختیاط کرد و نپذیرفت.
رئیس جمهور منتخب مردم گفت: : هیات اجرایی پیشنهاد کرد که صندوق سیار در جاهایی که صف شلوغ است ببریم ولی شورای نگهبان اختیاط کرد و نپذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در همایش فعالان ستاد انتخاباتی خطاب به حاضران گفت: بسیار خوشحالم از این اجتماع شکوهمند عزیزانی که در طول هفته های گذشته بار سنگینی را بر دوش داشتند، و به خوبی به مقصد رساندند. ما که رسانه آنچنانی در اختیارمان نبود. 

در این لحظه حاضران شعار دادند «ننگ ما ننگ ما صداوسیمای ما»

وی گفت: ستادهای ما پول هم که نداشتند، اما ستادهای رقیب الحمدالله کمک کردند، شام را می رفتند ستادهای بغل.

حاضران شعار دادند «روحانی دوستت داریم»

روحانی ادامه داد: ستادهای ما و دوستان ما حاشیه امنیتی هم نداشتند، اما فضای بسیار خوبی در سایه شجاعت شما مردم ایستادگی شما مردم صبر شما مردم، هیچ زمانی من در انتخابات یاد ندارم این همه شور توام با آرامش و متانت را دیده باشم. ما می‌رفتیم در یک سالن ورزشی بزرگ که ده هزار یا 15 هزار نفر جمع بودند یک هو از یک گوشه ای از یک گوشه ای جلو می آمدند شروع می کردند به داد زدن و شعار دادن

وی ادامه داد: در یک استانی این جمع کوچک به من توهین کردند، من خوشحال شدم که این جوانان عکس العمل نشان ندادند. این پختگی که ایجاد شده است.

در این لحظه حاضران شعار دادند «زنده باد مخالف من»

روحانی گفت: ما دلمان می خواهد برای همه زنده باد باشد. انشالله یک روزی مرگ از شعارها جمع شود. شما ببییند بین سال 88 تا 96 چقدر تفاوت ایجاد شده است. در سال 88 بداخلاقی و تهمت توانست کار را پیش ببرد اما 96 مردم در برابر بداخلاقی ایستادند. این قضاوت مردم این اخلاق مردم این متانت مردم است.شما ببینید که ما در چه حد پیشرفته ایم. شما سخنان این بانوی روستایی خراسانی را شنیدید. حالا بیاید اساتید اقتصاد ما می توانند بهتر از او تحلیل کنند. سیاستمدارا بیایند ببینید یک بانوی روستایی که مسن هم هست با چه متانت و جملاتی حرف می زند. شما همین میرزاآقا را دید چه کرد. وقتی کلمات او را شنیدم غیرت او را دیدم. آفرین، باریکلا، درود بر تو.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ملت ما در چه سطحی از پیشرفت کرده است، انقلاب و فرهنگ اسلامی و ایرانی ما چه کرده است با این ملت ما. با این دلاوری و متانت با این قدرت، با این قضاوت دقیق نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی افتخار بزرگی بود. این انتخابات افتخار همه ملت ایران بود بدون استثنا. 80 میلیون ایرانی باید به انتخابات اردیبهشت افتخار کنند و می کنند.

روحانی ادامه داد: من کاملا به آینده ایران مطمئن هستم. این ملت بزرگ این ملت فرهیخته این ملت شایسته این حرف پیشکسوت مان مشایخی من را تکان داد. یک بار سنگین دیگری بر دوش من گذاشت. ما یک مسئولیت سنگینی دربرابر تک تک آرا داریم. همه آن 41 میلیونی که رای دادند و ان 4 میلیونی که نتوانستند از آنها رای بگیرند. ای کاش می شد این شورای نگهبان عزیز و محترم ما که ساعت ده و نیم شب قبول کرد. هیات اجرایی صبح ساعت ده و نیم پیشنهاد داد همین شماره کارت ملی کافی است اسم پدر و اینا کافی نیست. از ده و نیم صبح تا ده و نیم شب طول کشید تا تصویب شد. لابد دقت کردند.

روحانی گفت: هیات اجرایی پیشنهاد کرد که صندوق سیار در جاهایی که صف شلوغ است ببریم ولی شورای نگهبان اختیاط کرد و نپذیرفت. 4 میلیون نفر پای صندوق ماندند و کسی به من پیام داد من 5 ساعت و نیم در صف بودم. این ملت هوشیار این ملت بیدار من متاسفم که آن چهار میلیون رای به صندوق ریخته نشد. حالا 24 بود، 27 میلیون بود فرقی نمی کرد. را بالا که نگرانی ندارد. اگر روحانی هست پاسدار این رای ها خواهد بود.  به کمک شما مردم و حمایت شما مردم خیلی خوشحالم.

وی گفت: مبنای دولت دوازدهم شایسته سالاری است، نه قومیت نه جنسیت. اعضای دولت یازدهم شاهدند وقتی ابلاغیه استخدامی ها را دیدم، از جمله معدود دفعاتی بود که در هیات دولت عصبانی بودم و بر سر معاونم داد زدم بود. گفتم چرا اینکار را کردی چه فرقی بین زن و مرد وجود دارد. 

روحانی ادامه داد: مبنای ما باید قانون باشد. مبنای ما باید منافع ملی باشد. الان بیان شد چرا امروز در بلوچستان امنیت بیشتر است، چرا در کردستان و مرزها امنیت بیشتر است. می گویند نیروهای مسلح. البته. دست آنها را هم می بوسیم . قبلا هم بودند و ما در خدمتشان بودیم. اما چرا امروز امنیت بیشتر شده است. چون خود مردم در کنار نیروهای مسلح هستند. ما نیروهای مسلح را نیاز داریم فداکاران کشور هستند، امروز هم روز سوم خرداد است. من می دانم بسیج و سپاه و ارتش ما در 8 سال دفاع مقدس چه کردند. من می دانم غواصان از تمرین تا عملیاتشان چگونه بود. ما شب عملیات والفجر هشت پشت بیسیم با آیت الله هاشمی نشسته بودیم. این غواص های ما از اروند عبور کرده بودند و در این لجن های کنار رودخانه خوابیده بودند. یکی از فرماندهان عراقی آمده بود روی پشت یکی از این بسیجی ها ایستاده بود و او تلاش می کرد که نفس نکشد که او نفهمد. این رزمندگان این دلاوران خرمشهر را به ما برگرداند. اینها سرزمینی که مورد تجاوز بود را به ما برگرداند. امروز هم به آنها نیاز داریم. به وحدت آنها و فداکاری شان نیاز داریم. ولی وقتی دولت و مردم بهم گره می خوردند و نیروهای مسلح به مردم گره می خورد و همه کنار هم قرار می گیریم راحت تر ارزان تر و کاملتر امنیت بدست می اید. همه رقبا همه مخالفین دولت یازدهم همه آنها که به دیگری رای دادید همه کسانی که پای صندوق نیامدید ما برای پیشرفت ایران باید همه دست به دست هم بدهیم بدون استثنا. 

روحانی گفت: من دیروز در حرم امام گفتم همه اول انقلاب در قطار انقلاب بودیم همه در کنار هم بودیم. یک عده ای یک عده ای را نادرست از قطار انقلاب پیاده کردند. همه باید به قطار انقلاب برگردند. ما در دنیای رقابت هستیم ما باید پیشرفته شویم. انها نایستاده اند که ما بایسیتیم. یک عده ای که می گفتند برگردیم به عقب. نمی توانیم بایسیتیم، نمی توانیم حرکت نکنیم، نمی توانیم جلو نرویم. غرب و شرق در حال حرکت است. مگر ما می توانیم حرکت نکنیم. هیچ کلمه ای برای ما زیباتر از اسلام و ایران نیست.

او ادامه داد: من می‌دانم برداشتن قدم‌های بعدی چقدر سخت است اما این را هم می‌دانم که ملت ما قدرتمند و بزرگ است همه این مردم در انتخابات پیام دادند. پیام ملت ما یک کلمه بود می‌گفتند ما را باور کنید همین ملت و جوانان و زنان و قومیت‌ها و مذاهب را و مرزداران را باور کنیم. این ملت بزرگ است و با شهامت است.

رییس جمهور تاکید کرد: اردیبهشت ۹۶ را در تراز بگذارید تمام انتخاب‌های دنیا را در کنارش بگذارید ما ۱۲ شب رسیدیم به خیابان‌های اردبیل چه غوغایی در این خیابان‌ها بود هر شهری رفتیم شوری به پا بود. در خوستان شعاری دادند که من تمام بدنم تکان خورد آن روز مقداری هم هوا گرد و غبار داشت مردم می‌گفتند «ما که هوا نداریم ولی هواتو داریم» این مردم با این فهم و تحلیل هستند.

روحانی خاطرنشان کرد: چقدر رفتند سم پاشی کردند گفتند اسلام از دست رفت و در تمام مدارس ما اخلاق زیر پا گذاشته می‌شود هر کسی تهمت زد توهین کرد و غیبت کرد از همه گذشتم ولی از این توطئه ۲۰۳۰ نمی‌گذرم یک وقتی شما امام زمان را ابزار سیاست قرار می‌دهید که مردم جواب دادند یک وقت امام رضا را ابزار قرار می‌دهید و مردم جواب می‌دهند تو را به خدا دین را ابزار سیاست نکنید چرا به معلمان و دانش‌آموزان ما توهین کردید؟ من از ۲۰۳۰ نمی‌گذرم و تا آخر دولت دوزادهم آن را دنبال می‌کنم.

او افزود: باید به آدم‌هایی که با دین مردم بازی کردند بگوییم البته آگاهی مردم ما بالاتر از این حرف‌هاست که افرادی را از تهران و قم به روستا بفرستیم و سر مردم کلاه بگذاریم. خیلی در شهرهای مختلف زحمت کشیدید برادر عزیزم دکتر جهانگیری اسحاق همواره با اخلاق و مردانه کار را دنبال کردند و از امروز رسالت جدیدی داریم.

روحانی یادآور شد: گفتیم ۱ به علاوه ۱۱ برویم پای صندوق شما با موبایل و عکس‌هایتان کار بزرگی کردید. امروز همه باید دیگران را جذب کنید. فکر نکنید ۲۴ میلیون رای بس است. اگر از همه هم رای می‌گرفتند اگر منتخب مردم ۴۰ میلیون رای می‌آورد باز هم کم بود. باید همه مردم را زیر چتر نظام و دولت بیاوریم مگر خدمات آب و برق می‌دهیم می‌پرسیم که اصلاح‌طلب و اصولگرا است؟ همه را باید جذب کنیم ۱ یه علاوه ۱۱ باید ادامه پیدا کند.

او ادامه داد: هر نفر ۱۱ نفر را جذب کند بعد همسایگان را جذب می‌کنیم. همه به صحنه بیاییم و مردم را جذب کنیم. ما در علم نیاز به حرکت داریم ایران ما وسیع و بزرگ است و قلب منطقه و جهان است ایران عزیز ما است. اولین کار ما جذب دیگران است. حالا نباید در ستاد خود باشید باید از ستاد رقیب هم افراد را جذب کنید به همه احترام کنید در مرام ما بی‌احترامی نیست به همه احترام می‌کنیم به مخالف و منتقد و حامی دولت احترام می‌کنیم.

روحانی گفت: اکثریتی که حاکم شده نحوه اداره و مدیریت کشور را طبق صندوق آرا بر عهده دارد البته اقلیت حقوق خود را دارد اما مردم گفتند این گروه باید مدیریت جامعه را بر عهده گیرد. البته باز هم بحث حزب و جناح نیست. بحث شایسته‌سالاری و در مسیر رای مردم حرکت کردن است. آنهایی که امروز می‌گویند ما طرفدار فلان مسیر بودیم و الان در مسیر اکثریت می‌رویم قدمشان روی چشم ما است.

او خاطرنشان کرد: ما فرصت‌های بسیار بزرگی داریم و می‌توانیم از آنها استفاده کنیم تمام حرف ما چیست منتظر فرج و گشایش هستیم خودمان باید این گشایش را فراهم کنیم تا گشایش نهایی بشود راه گشایش را در زندگی مردم باز کنیم. از کشور بهتر استفاده کنیم و همه زیر یک پرچم بیاییم؛پرچم اسلام، ایران، قانون اساسی، رهبری انقلاب.

روحانی تاکید کرد: همه ما رهبری را دوست داریم جناحی فکر نکند رهبری را ۱۰۰ درصد دوست دارد و ما ۹۶ درصد دوست داریم. همه مردم ایران به رهبری و دین و فرهنگ عشق می‌ورزند با وحدت و اتحاد می‌توانیم حرکت را به سوی پیش طراحی کنیم. ماه برکت و غفران در پیش است و در دامن رمضان بهترین وحدت‌ها را داشته باشیم و از خدا بخواهیم ما را رحمت کند.