کد خبر: ۱۶۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۹

نجات ۸ سرنشین ایرانی لنج باری در خلیج فارس

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات جان هشت سرنشین یک لنج باری در حوالی آب های جزیره ابوموسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی نوفرستی ضمن بیان جزییات این سانحه دریایی اظهارداشت: یک فروند شناور لنج باری حامل بار گچ با ملیت ایرانی که از بندرلنگه به مقصد بندر شارجه کشور امارات در حرکت بود، در فاصله ۱۱ مایلی جنوب شرقی جزیره ابوموسی به علت مشکل موتوری و آبگرفتگی از ادامه مسیر بازماند و حوالی ساعت شش و چهل دقیقه صبح امروز (شنبه، ۶خرداد) اعلام اضطرار کرد.

وی با بیان اینکه شرایط جوی در زمان بروز سانحه مساعد اعلام شده بود، افزود: شناور ناجی پس از اعزام به موقعیت سانحه، موفق شد در کمترین زمان ممکن هشت نفر سرنشین لنج مذکور را از خطر مرگ نجات دهد.

نوفرستی از موفقیت آمیز بودن عملیات جستجو و نجات دریایی در حوالی ساعت نه و پانزده دقیقه صبح روز شنبه خبر داد و گفت: شناور ناجی، افراد نجات یافته را حوالی ساعت یازده پیش از ظهر امروز در بندر لنگه به ساحل رساند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: نجات یافتگان در صحت کامل به سر می برند و وضعیت سلامتی آنها رضایت بخش گزارش شده است.

این مقام مسؤول به فرماندهان و خدمه شناورهای سنتی و لنج‌ها توصیه کرد، ماشین آلات، موتور، بدنه و تجهیزات ایمنی و مقابله با حریق شناور را پیش از انجام سفر دریایی حتما کنترل کنند تا در زمان بروز سوانح احتمالی، دچار بحران نشوند.
*مهر