کد خبر: ۱۶۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۸

سربازهای آینده موقعیت دشمن را چطور می‌بینند؟

ارتش ایالات متحده به تازگی از نوعی نمایشگر رونمایی کرده که در میدان جنگ امکان مکان‌یابی دقیق دشمنان و دوستان را برای سربازان فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این سامانه "واقعیت افزوده تاکتیکی"(TAR) نام گرفته و در واقع یک عدسی سر دوربین(eyiepiece) کوچک با ابعاد ۲.۵ در ۲.۵ سانتی‌متر است که روی کلاه ایمنی سرباز قرار می‌گیرد.

این سیستم نقشه‌ای را در میدان دید سرباز خلق می‌کند و اطلاعاتی درباره هدف و همچنین داده‌های جی‌پی‌اس‌محوری درباره مکان هم‌تیمی‌های سرباز ارائه می‌دهد.

این فناوری که قرار است جایگزین ابزار جی‌.پی‌.اس دستی شود، به صورت بی‌سیم به یک تبلت و یک سامانه حرارتی متصل می‌شود؛ این تبلت بر روی کمر سرباز و سامانه حرارتی نیز روی اسلحه آنها نصب شده‌ است.


این بدین معناست که داده‌های اضافی مانند تصویر هدف یا فاصله سرباز تا هدف از طریق نمایشگر برای وی نمایش داده می‌شود. این داده‌های قابل دید را می‌توان به صورت بی‌سیم به اعضای دیگر تیم ارسال کرد.

چالش اصلی تیم سازنده برای تولید نمایشگر TAR یافتن راهی جهت کوچک‌کردن یک تصویر با وضوح بالا و جا دادن آن بر روی چنین نمایشگر کوچکی بود؛ انجام این کار با استفاده از سخت‌افزارهای تجاری حال حاضر امکان‌پذیر نبود.

تیم علمی موفق شد نمایشگرهای تک‌رنگی با وضوح بالا تولید کند که به اندازه کافی شفاف‌اند و می‌توان از آن‌ها در نور روز هم استفاده کرد؛ تولید واحدهای تمام‌رنگی این سامانه در حال انجام است.
*ایسنا