کد خبر: ۱۶۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۴

هشدار پلیس فتا به خریداران کالا از کانال‌های تلگرامی

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: تبلیغات درفضای مجازی رشدی چشمگیر داشته و ایجاد کانال‌های تبلیغاتی جعلی به نام بانک‌ها با هدف کلاهبرداری رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سرهنگ حبیب‌الله رجبلی گفت: افراد سودجو اقدام به ایجاد کانال تبلیغاتی از جانب برخی از بانک‌ها کرده و از کاربران فضای مجازی درخواست دارند برای دریافت سودهای بیشتر، افتتاح حساب و برخی موضوعات دیگر، به آدرسی که جعلی است و خودشان طراحی کرده‌اند مراجعه کنند که در واقع کاربر را به سایت جعلی راهنمایی می‌کنند.

وی افزود: احتمال اینکه در برخی از این کانال‌ها، تبلیغاتی با عنوان دریافت نرم‌افزار موبایل بانک دیده شود متصور است که معمولاً این تبلیغات آلوده به بدافزار بوده و کاربران وقتی اقدام به دریافت نرم‌افزار می‌کنند، ویروسی مخرب با هدف سرقت اطلاعات بانکی برای آنها ارسال خواهد شد.

رجبلی ادامه داد: در واقع بدافزارها به عنوان فایل ضمیمه و تحت عنوان نرم‌افزار موبایل بانک به سیستم کاربر نفوذ کرده و چون این بدافزار بسیار شبیه به نرم‌افزار موبایل بانک است جای هیچ گونه شک و تردیدی برای کاربر باقی نمی‌ماند.

رئیس پلیس فتا در توصیه به کاربران فضای مجازی، اظهار کرد: شهروندان عزیز برای مشاهده صفحات بانکی و دریافت نرم‌افزارهای مورد نیاز همچون موبایل بانک و... و یا عضویت در کانال اصلی مربوط به بانک، به آدرس رسمی بانک مورد نظر مراجعه و از کلیک کردن به لینک‌های مشکوکی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه شده جدا خودداری کنند.
*مهر