کد خبر: ۱۶۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۹

اخراج یک روحانی ایرانی از کویت

"محمود الدوسری" معاون وزیر کشور کویت تصریح کرد: الفالی با گذرنامه‌ای با نام و مشخصات جعلی وارد خاک کویت شده بود. وی با مشخصات گذرنامه سابقش ممنوع الورود شده بود. وزارت کشور کویت از اخراج فوری یک روحانی ایرانی از کویت خبر داد و اعلام کرد که او با نام جعلی وارد این کشور شده بود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از خبرگزاری کویت، وزارت کشور کویت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که "محمد الفالی" (محمد باقر الفالی) روحانی ایرانی را تنها 24 ساعت پس از ورود به خاک کویت کشف و اخراج کرد.

"محمد الفالی" یک روحانی با تابعیت ایرانی است که طی سال‌های گذشته در کویت به عنوان واعظ و خطیب مجالس دینی شیعی فعالیت می‌کرد اما دولت کویت با طرح اتهام تندروی دینی علیه این روحانی شیعه وی را از خاکش اخراج کرد.

وزارت کشور کویت اعلام کرد: محمد الفالی با اطلاعات شخصی جعلی وارد کویت شده بود. نهادهای امنیتی از این مسئله آگاه شدند و در کمتر از 24 ساعت وی را یافته و از خاک کویت اخراج کردند.

"محمود الدوسری" معاون وزیر کشور کویت تصریح کرد: الفالی با گذرنامه‌ای با نام و مشخصات جعلی وارد خاک کویت شده بود. وی با مشخصات گذرنامه سابقش ممنوع الورود شده بود.

الدوسری تاکید کرد: نهادهای امنیتی پس از اطلاع از ورود وی به خاک کویت وی را جستجو و به صورت فوری از کشور اخراج کردند.

محمد الفالی یک روحانی، خطیب و سخنران برجسته مجالس دینی شیعی در کویت بود. وی پس از اخراج از خاک کویت به ایران بازگشت و به عنوان سخنران مجالس دینی به زبان عربی در خوزستان فعالیت خود را از سر گرفت و شهرت بسیار یافت.

محمد الفالی فرزند روحانی مشهور عراقی‌الاصل شیخ احمد الفالی از علمای عراق است که پدرش پس از آنکه به دلیل دشمنی با حزب بعث عراق از کشورش اخراج شد به ایران سفرکرد. وی در ایران تابعیت ایرانی دریافت کرد و در حال حاضر افراد نسل دوم خانواده به عنوان ایرانی شناخته می‌شوند.
*عصرایران