کد خبر: ۱۶۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۹

حمایت ۶۱ هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران از بنگاه های کوچک و متوسط

مدیر عامل بانک ملی ایران با بیان این که این بانک در ۱۴ ماه منتهی به پایان اردیبهشت ۱۳۹۶، با پرداخت ۷ هزار و ۸۶۶ فقره تسهیلات از بنگاه های کوچک و متوسط حمایت مالی کرده است، گفت: بانک ملی ایران از این حیث جایگاه نخست خود را در شبکه بانکی کشور حفظ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین زاده افزود: در راستای سیاست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و به منظور حمایت هرچه بیشتر واحدهای تولیدی و بنگاه های کوچک و متوسط، طی سال گذشته ۳ هزار و ۸۸۲ فقره و در دو ماه نخست سال جاری ۳ هزار و ۹۸۴ فقره تسهیلات از طریق بانک ملی ایران در اختیار این بنگاه ها قرار گرفته است.  

به گفته وی، کل مبلغ پرداختی در این بخش طی سال گذشته و دو ماه نخست امسال بیش از ۶۱ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال بوده، اما نکته قابل توجه این است که تسهیلات پرداختی طی دو ماه نخست امسال تقریبا با تسهیلات پرداختی در سال گذشته برابری می کند. 

حسین زاده با بیان این که در سال گذشته از ۱۱ طرح بزرگ مورد مشارکت بانک ملی ایران بهره برداری شد، ادامه داد: بانک در این طرح ها بیش از ۳ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده بود.

 مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: طی سال گذشته ۱۱ طرح معرفی شده توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز در بانک مصوب و بیش از ۷۲۹ میلیارد ریال تسهیلات به آنها پرداخت شد.