کد خبر: ۱۶۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۵

نماینده اصلاح‌طلب: اذعان همزمان به صحت انتخابات و وجود تخلف جمع نقیضین است

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: برخی بزرگان کشور با استفاده از الفاظی جدید و البته غریب تحت عنوان رای حلال و مومنانه و با اذعان همزمان به صحت انتخابات و وجود تخلفات که جمع نقیضین است، تلاش کردند پیروزی آقای روحانی را تحت شعاع قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فرج‎الله رجبي نماينده شيراز در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز - سه شنبه- گفت: حضور بي نظير مردم پاي صندوق‎هاي راي يك دستاورد بزرگ ملي است،‌ متاسفانه برخي از بزرگان كشور علي رغم جايگاه با اهميت‎شان، بدون توجه به ابعاد موضوع حضور مردم، با ايجاد شبهه در تعداد آراء و كيفيت آن تلاش كردند که در جهت منابع حزب خود گام بردارند.

رجبي ادامه داد: آنها با استفاده از الفاظي جديد و البته غريب تحت عنوان راي حلال و مومنانه و با اذعان همزمان به صحت انتخابات و وجود تخلفات كه جمع نقيضين است، تلاش كردند پيروزي آقاي روحاني را تحت شعاع قرار دهند. غافل از اينكه اظهارات ايشان خواه و ناخواه انتخابات شكوهمند مردم را تحت شعاع قرار مي‎دهد. اين گفته ها خلاف منافع ملي است و لازم است اين دوستان سخنانشان را اصلاح کنند.

او خطاب به رئيس جمهور، اظهار كرد: ميليون ها نفر در ميتينگ هاي انتخاباتي خواسته خود را به شما اعلام كردند و اولويت هايشان را كه اتفاقا اقتصادي نبود و اجتماعي و سياسي بود به شما بيان كردند و گفتند كه ملت "مرغكي" نيست كه فقط به آب و دانه نياز داشته باشد،‌ شما هم به كرات تعهد خود را به نسبت به پيگيري اين خواسته ها اعلام  نموديد. حالا اين گوي و اين ميدان.

اين نماينده مجلس دهم اشاره اي هم به ممنوع التصويري رئيس دولت اصلاحات داشت و گفت: همه مي دانند در قرن 21 ممنوع التصوير كردن ياران انقلاب و استفاده از محدوديت هاي امنيتي در دراز مدت پاسخگو نيست. بايد اين موضوع بررسي شود. در حالي كه سال ها تلاش شده بود با توليد ساعت ها برنامه در صدا و سيما و به كار گيري شيوه هاي امنيتي، بسياري از مطالبات مردم را سطحي و كم بها و محصول القائات خارجي معرفي کنند اما در فضاي آزاد انتخاباتي، جوانان باز هم بر همان خواسته ها تاكيد و آن را تكرار كردند.

او ادامه داد: «آقاي رئيس جمهور كساني كه به شما راي ندادند هم از جنس ما و  پاره تن ايران هستند.‌ ما آمده ايم تا مخالفان ما هم بتوانند حرف بزنند،‌ انتقاد ما به آن دوره هشت ساله فضاي تك صدايي بود. امروز شما را به شنيدن صداي مخالفان دعوت مي كنم و البته به آن عزيزان هم عرض مي كنم كه اجازه فرماييد آسياب به نوبت. براي چابك كردن كابينه بايد دست محكم بر سر و روي آن بكشيد. از من مي شنويد حداقل يك سوم كابينه بايد از شما خداحافظي كنند.
*خبرآنلاين