کد خبر: ۱۶۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۸

رئیس روابط عمومی کاخ سفید استعفا کرد

مایکل دوبکه رئیس روابط عمومی کاخ سفید روز سه شنبه از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ تارنمای شبکه خبری سی بی اس در این باره نوشت: این کناره گیری در حالی انجام شد که جَرِد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ به دلیل تشکیل ادعایی یک خط ارتباطی با کرملین، زیر ذره بین اف بی آی قرار دارد. 
 
سی بی اس ادامه داد: استعفای مدیر روابط عمومی کاخ سفید قبل از سفر ترامپ به چند کشور خارجی پیش بینی می شد، با توجه به اینکه دولت ترامپ دچار یک سری اشتباهات رفتاری از جمله گزارش هایی مبنی بر این شد که ترامپ در دیدار با مقامات روسیه در نشست کاخ سفید، اطلاعاتی محرمانه در مورد داعش را فاش کرده است.
 
گزارشگر سی بی اس پیشتر گزارش داد: تغییر در تیم روابط عمومی کاخ سفید به واسطه دلسردی ترامپ از مدیریت و هدایت برنامه هایش در شرف وقوع است.
 
بی بی سی نیز گزارش داد که مدیر روابط عمومی کاخ سفید تنها سه ماه پس از به کار گمارده شدن از سوی ترامپ از سمت خود استعفا کرد.
 
دوبکه که یک استراتژیست مجرب جمهوریخواه است، برای اصلاح راهبرد رسانه ای کاخ سفید به این سمت منصوب شده بود.
 
استعفای مدیر روابط عمومی کاخ سفید در پی انتشار گزارش هایی از بی نظمی و نابسامانی در تیم روابط عمومی کاخ سفید روی داد.
 
به گفته کلین کانوی مشاور کاخ سفید، دوبکه موافقت کرده بود تا زمان بازگشت ترامپ از سفری فرامرزی به خاورمیانه و اروپا، در منصب خود بماند.
 
گزارش های حاکی از آن است که ترامپ از پیام های کاخ سفید در بحبوحه تحقیقات کنگره و اف بی آی در مورد احتمال تبانی مقام های کمپین تبلیغاتی اش با کرملین برای مهندسی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سرخورده است.
 *ایرنا